نگرش جدید بانک پارسیان در توسعه خدمات بانکی و ارائه محصولات نو

گروه بنگاه‌ها- اولین گردهمایی یک‌روزه روسای شعب، حوزه و مدیران ستادی در سال جاری با موضوع «نگرش جدید در توسعه خدمات بانکی و ارائه محصولات نو»، روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه سال جاری با حضور مدیرعامل و اعضای هیات عامل بانک پارسیان در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان علی سلیمانی شایسته، مدیرعامل این بانک، در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران به اهمیت ماه با برکت رجب اشاره و اظهار کرد: این ماه بسیار ارزشمند است و از فضایل زیادی برخوردار است که امیدواریم بتوانیم از مواهب آن بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر بازاریابی و جذب مشتریان، احترام به مشتری و تکریم ارباب رجوع را در گرو برخورد مناسب با مشتریان دانست و افزود: کانال دریافت انتقاد از طریق مشتری باید به روز و در دسترس باشد و خواست‌ها و دیدگاه‌های مشتریان همواره باید مورد توجه واقع شود. وی ادامه داد: همکاران در صف و ستاد باید با به کارگیری صحیح و اصولی خدمات و محصولات و توجه صحیح به ارائه محصول، مشتریان را در استقبال از محصولات جدید بیشتر تشویق کنند.

شایسته با ارائه گزارشی از وضعیت بانک در سال گذشته، به ریشه‌یابی و بررسی نقاط ضعف و قوت بانک در سال گذشته اشاره و بر برنامه‌ریزی تا پایان سال تاکید کرد و ادامه داد: هم اکنون بانک پارسیان در شبکه بانکی، رتبه پنجم را دارد و باید با توجه به رشد تعداد بانک‌ها و فضای رقابتی موجود، تلاش جدی‌تری را برای رسیدن به جایگاه بالاتر داشته باشیم.

وی با اعلام رشد مطلوب و موفقیت‌ها و دستاوردهای بانک در سال ۹۰ گفت: در جذب سپرده‌ها در بین بانک‌های عضو کانون بانک‌های خصوصی رشد خوبی را داشتیم و اول هستیم و همچنین در بخش تسهیلات اعطایی نیز رشد مطلوبی را کسب کردیم. وی ادامه داد : در سرانه سپرده هرشعبه و مانده تسهیلات اعطایی، پارسیان مقام اول را در بین بانک‌ها دارا است.

مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی افزود: گسترش فعالیت‌های ارزی و بازاریابی در این خصوص بسیار اهمیت دارد و درآمد بانک را بیشتر می‌کند. وی همچنین در ادامه سخنانش خطاب به روسای شعب گفت: خواست و دیدگاه‌های کارکنان در شعب، گردش شغلی کارکنان، آموزش آنان و ایده‌های آنان باید مورد توجه واقع شود.

توده فلاح، معاون طرح و برنامه بانک پارسیان نیز در این همایش به تشریح فعالیت‌های بانک در حوزه خدمات الکترونیکی و ابزار‌های نوین بانکی و کسب دستاوردهای بانک در سال ۹۰ پرداخت و گفت: با توجه به مقام چهارم در تعداد POS و هفتم در فراوانی کارت، رتبه نخست را در تعداد تراکنش‌ها روی پایانه‌های فروش دارا هستیم.

معاون طرح و برنامه بانک پارسیان ادامه داد: در سال جاری درصددیم، مشتریان را برای استفاده از خدمات و ابزارهای الکترونیکی و نوین بانکی و مزایای حساب‌های متصل به POS تشویق کنیم. وی به تشریح برنامه‌های در دست اقدام بانک در سال ۹۱ پرداخت و گفت: عملیاتی کردن بانکداری اختصاصی و بانکداری شرکتی، جذب منابع غیرسپرده‌ای (صدور اوراق بهادار) که شامل عرضه اوراق صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، توزیع اوراق صکوک و اوراق مشارکت می‌باشد و همچنین توسعه بازار غیرشعبه‌ای که شامل: توسعه POS و ATM، ارتقای شعبه خانگی (Home Banking)، توسعه روابط با بازار سرمایه، قابلیت خرید و فروش آنلاین سهام از طریق اینترنت و حضور در بازار بورس آتی و بورس کالا می‌باشد و همچنین تغییر رویه در صدور ویزا کارت با توجه به شرایط جدید ارزی ابلاغی از سوی بانک مرکزی و همچنین پیاده‌سازی نرم‌افزار لوتوس از برنامه‌های جدید و پیش روی بانک در سال ۹۱ است.

حق وردی، معاون اعتباری بانک نیز ضمن ارائه گزارشی به بررسی مقررات و بخشنامه‌های جدید اعتباری پرداخت و الزامات و سیاست‌های بانک در بخش‌های اعتبارات و تسهیلات را برای حاضران تشریح و بر مراقبت از الزامات و مقررات مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی تاکید و توصیه‌هایی را در این خصوص به حاضران بیان کرد.