گروه بنگاه‌ها- رییس سازمان بازرسی کل کشور در جمع مدیران بانک صادرات، به نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بانک‌ها نقش تعیین کننده در توسعه اقتصادی کشور دارند و باتوجه به حجم اقتصاد، میزان نقدینگی و گردش پول که در جامعه وجود دارد نباید اجازه تضعیف این نقش را بدهیم. باید در نظر داشت که آسیب رساندن به بانک‌ها می‌‌تواند منجر به آسیب به کل اقتصاد شود. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران مصطفی پورمحمدی افزود: خانواده شبکه بانکی و موسسات مالی متشکل از ۲۱ هزار شعبه است که ۲۰۰ هزار نفر درآن مشغول فعالیت هستند، این شبکه عظیم خدمات ارزشمندی که مایه آرامش جامعه می‌باشد ارائه می‌کنند؛ بنابراین نقش بانک‌ها قابل تقدیر است و در واقع ۲۰۰ هزار نفر متخصص بخش مالی در بانک‌ها فعالیت می‌کنند و خانواده بسیار بزرگی است و از پتانسیل و توانمندی‌های زیادی برخوردار می‌باشند.

وی مطالبات معوق را بزرگ‌ترین چالش‌ بانک‌ها دانست و گفت:‌ مطالبات معوق در واقع منابعی است که از مدیریت مدیران اقتصادی کشور خارج شده است بنابراین باید این مساله آسیب شناسی و راهکار جدی برای آن اندیشید.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه و توانمندی‌های بانک صادرات ایران گفت: این بانک از سابقه ۶۰ ساله برخوردار است و دارای گسترده‌ترین شبکه بانکی در کشور است و از جمله بانک‌های موفق و خوشنام در تاریخ بانکداری کشور است. بانکی است که در زمینه توسعه استان‌ها نقش پررنگی داشته و استانی شدن آن نیز در گذشته به دلیل اهمیت، توانمندی وظرفیت آن بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی اظهار کرد: برای تحقق اهداف لازم است تسهیلات را در جهت حمایت از تولید، کارآفرینی و تامین سرمایه در گردش بخش‌های تولیدی هدایت کرد.

مهندس پیشرو مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز طی سخنانی ضمن ارائه گزارش از عملکرد این بانک در بخش تسهیلات گفت: این بانک درجهت انجام تکالیف و رسالت‌های اجتماعی، پرداخت تسهیلات خرد نظیر پرداخت وام قرض‌الحسنه درمان، وام قرض‌الحسنه دانشجویی و حمایت از تولیدات داخلی را در اولویت قرارداده است.