گروه بازار پول- پخش برنامه تلویزیونی «در اندیشه فردا» از هشتم آبان ماه سال‌جاری از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود. محمدرضا سلامی، مدیر روابط‌عمومی بیمه آسیا در ادامه مطلب فوق و با اشاره به ناکافی بودن ساختار و منابع شرکت‌های بیمه به عنوان موسسات بازرگانی در تغییرات فرهنگی، گفت: تامین دو ویژگی فرآیند تغییرات یعنی گستردگی و استمرار در سطح ملی مستلزم توجه و برنامه‌ریزی نهادهای آموزشی و رسانه‌ای و همچنین همکاری شرکت‌های بیمه با آنها است.

مدیر روابط‌عمومی بیمه آسیا با تصریح اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل نارضایتی برخی از بیمه‌گذاران، نداشتن آگاهی کافی درباره خدمات بیمه است، گفت: بخش محدودی از سرمایه‌های ملی و همچنین افراد جامعه و اموال و مسوولیت‌های آنان تحت پوشش بیمه قرار دارد. شاید بتوان ادعا کرد اصلی‌ترین دلیل این معضل، ناشناخته بودن محصولات بیمه و آثار و مزایای آن برای مردم است.

وی افزود: این واقعیت دو پیامد ناگوار به دنبال دارد. نخست آنکه با وجود تهدید مخاطرات طبیعی در کشور ما و پایین بودن استانداردهای ایمنی و خطرات غیرطبیعی ناشی از آن، بخش عظیمی از سرمایه‌های ملی در معرض آسیب قرار دارند و به‌دلیل عدم پیش‌بینی‌های لازم برای جبران این خسارت‌ها، وقوع حوادث بزرگ می‌تواند اقتصاد کشور را دچار اختلال سازد. پیامد دوم پدیده نارضایتی برخی از خریداران بیمه‌نامه‌ها است که این موضوع نیز از نداشتن آگاهی کافی آنها ناشی می‌شود، خریداران بیمه‌نامه هنگام خرید به عناصر اصلی قرارداد به اندازه کافی توجه نمی‌کنند و تصور نادرستی که از بی‌توجهی و عدم شناخت کافی آنها ناشی می‌شود با تعهدات واقعی شرکت‌های بیمه هماهنگ نبوده و کاهش میزان رضایت‌مندی بیمه‌گذاران را به دنبال دارد.

مدیر روابط‌عمومی بیمه آسیا راهکار اساسی رفع این نقیصه را اقداماتی اعلام کرد که اطلاعات کافی را درباره بیمه و آثار ارزنده آن به جامعه منتقل کند و موجب تغییر رویکرد مردم نسبت به بیمه‌شده و اقبال آنها نسبت به خدمات این صنعت را به وجود آورد. محمدرضا سلامی با تاکید بر قالب جذاب و متفاوت برنامه تلویزیونی «در اندیشه فردا» اظهار داشت: برنامه تلویزیونی «در اندیشه فردا» در طول دو سال پخش خود و در قالب مستند-روایی توانسته است با بیانی ساده، آثار و قابلیت‌های صنعت بیمه و رشته‌های بیمه آتش‌سوزی، باربری، اتومبیل، درمان، مهندسی، مسوولیت، عمر و پس‌انداز و عمر و حادثه را تشریح و آگاهی‌های مردم را افزایش دهد.

وی در پایان با دعوت از مسوولان و مردم به دیدن این برنامه و ارائه نظرات سازنده‌شان در جهت ارتقای کیفی برنامه‌های اطلاع‌رسانی بیمه آسیا اظهار داشت: برنامه تلویزیونی «در اندیشه فردا» با مشارکت بیمه آسیا و گروه اقتصاد شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در ۲۰قسمت ۷دقیقه‌‌ای تولید شده و از هشتم آبان ماه امسال روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۵۵/۱۹از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.