مجمع عمومی بانک پارسیان برگزار نشد

حمیدرضا اسلامی‌منوچهری- مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک پارسیان روز گذشته با حضور ۳۹درصد صاحبان سهام برای تعیین هیات‌مدیره به حد نصاب قانونی نرسید. دیروز بنابه دعوت هیات‌مدیره بانک پارسیان، تعدادی از صاحبان سهام این بانک در سالن مرکز همایش‌های رازی گردهم آمده بودند تا پس از برکناری دو تن از اعضای هیات‌مدیره بانک پارسیان توسط بانک مرکزی، اعضای جدید هیات مدیره را برگزینند اما تا ساعت ۲۷/۱۴ دقیقه بعدازظهر دیروز تنها ۳۱/۳۹درصد صاحبان سهام در مجمع حضور داشتند و به این ترتیب مجمع عمومی یاد شده رسمیت نیافت. به گفته غلامرضا اشکانی، مدیر ارتباط با مشتریان بانک پارسیان جلسه بعدی مجمع عمومی این بانک حداکثر تا ۲۰ روز دیگر باید تشکیل شود که تاریخ دقیق آن از طریق مطبوعات به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

با توجه به روال معمول برگزاری مجامع که سهامداران عمده قبل از برگزاری، هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند، به حدنصاب نرسیدن مجمع روز گذشته پرسش‌هایی را برای سهامداران حاضر در جلسه به دنبال داشت. برخی معتقد بودند، مدیران ایران‌خودرو که سهامدار عمده بانک پارسیان می‌باشند با دیگر سهامداران عمده برای تعیین هیات‌مدیره به توافق نرسیده‌اند و به همین دلیل نمایندگان آنها در مجمع حضور نیافته‌اند. اما بنابر شایعاتی که بین سهامداران رد و بدل می‌شد، دیوان عدالت اداری حکم برکناری عبدا... طالبی، مدیرعامل و بهرام فتحعلی را مورد بررسی قرار داده است و احتمال دارد افراد یاد شده در سمت خود ابقا شوند. شنیده‌ها حاکی است، در پی برکناری مدیران بانک پارسیان، قوه‌قضائیه و به ویژه دیوان عدالت اداری به این حکم واکنش نشان داده‌اند و احتمال دارد در روز‌های آینده در مورد ابطال حکم برکناری مدیران یاد شده اقدام شود. بنابراین، برخی سهامداران عمده بانک پارسیان از حضور در مجمع خودداری کرده‌اند تا نظر نهایی دیوان عدالت اداری اعلام شود.

از نکات قابل توجه مجمع دیروز حضور نمایندگان سهامداران عمده این بانک، همچون صندوق بازنشستگی صنعت نفت، تدبیر و بازنشستگی کشوری در جلسه بود.

نمایندگان برخی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو نیز در این جلسه حضور داشتند، اما احتمالا اقدام به دریافت برگ رای و اعلام حضور در جلسه مجمع عمومی نکرده بودند.