گروه بازار پول - با وجود اقدامات خوب صورت گرفته هنوز محیط امن و شفافی برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در کشور فراهم نشده است. سید کاظم میرولد، رییس هیات‌مدیره بانک پاسارگاد، در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه مراسم آغاز به کار شعبه بانک پاسارگاد در قزوین اظهار کرد: البته ضعف بزرگ دیگر شکل نگرفتن بخش‌خصوصی مشکی در کشور است که در همه زمینه‌ها از جمله حوزه پول و بانک وجود دارد.

او گفت: اصرار دولت بر کاهش نرخ تسهیلات بانک‌های خصوصی اقدام دقیق و صحیحی نیست و در صورت تداوم آن، بانک‌های خصوصی نمی‌توانند سوددهی مورد انتظار سهامداران خود را داشته باشند.

رییس هیات‌مدیره بانک پاسارگاد افزود: در این صورت بانک‌ها مجبور می‌شوند بخشی از سود مورد انتظار سهامداران را از طریق فعالیت‌ شرکت‌های وابسته خود و نه از طریق فعالیت‌های بانکی تامین کنند.

وی از تداوم مذاکرات با بانک مرکزی برای حل این مشکل خبر داد و گفت: تعامل بانک مرکزی با بانک‌های خصوصی تا کنون خوب بوده است؛ البته اگر تغییری در سیاست‌ها ایجاد نشود.

میرولد تاکید کرد: اگر دولت شرایط گسترش بخش‌خصوصی در حوزه‌های مختلف از جمله بانکداری را فراهم کند، ظرفیت‌های زیادی در جامعه فعال می‌شود که بانک پاسارگاد یکی از آنها است.

او درباره اقدامات دولت برای اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری پیرامون اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: هنوز اطلاعات شفاف و روشنی از اقدامات دولت در اجرای این سیاست‌ها به جامعه منتقل نشده است.

رییس هیات‌مدیره بانک پاسارگاد افزود: دولت باید بر اساس این ابلاغیه وظایف خود را باز تعریف کند و اگر به شکل کنونی ادامه دهد، این سیاست‌ها به اجرا در نخواهد آمد.