گروه بازار پول- مدیرعامل شرکت ملی اکتشاف نفت گفت: طبق آخرین توافق‌های به عمل آمده با بیمه ایران، خسارت کشتی لرزه نگاری پژواک طی هفته آینده پرداخت خواهد ‌شد. حسن محمدی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: طبق توافق‌های به عمل آمده با بیمه ایران، خسارت کشتی ‌لرزه‌نگاری پژواک که در اسفند ماه سال گذشته پس از انجام برخی تغییرها در باکو دچار آتش‌سوزی شد و از بین رفت، به‌زودی پرداخت می‌شود.

وی افزود: با دریافت این مبلغ از بیمه ایران، اقدام به خرید یک کشتی لرزه‌نگاری مجهز خواهیم کرد و آن را در سرویس خواهیم آورد.

محمدی گفت: اولویت‌کاری ما نیز، کار با شرکت‌های ایرانی و در داخل بازار کشور است. البته از شرکت در طرح‌ها و پروژه‌های بین‌المللی نیز غافل نخواهیم بود.

وی با اشاره به ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت خسارت‌ها، تصریح کرد: اگر پرداخت خسارت‌ها زودتر انجام می‌گرفت و کشتی موجود بود، پروژه‌های بزرگی در اقیانوس هند و هندوستان وجود داشت که می‌توانستیم در آنها شرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت اکتشاف نفت در خصوص فعالیت‌های جاری شرکت نیز یادآور شد: عملیات لرزه‌نگاری در منطقه هندیجان را از یک ماه پیش آغاز کرده‌ایم. کارفرمای ما شرکت نفت فلات قاره بوده و کار نیز از برنامه جلوتر است.

کشتی مذکور به مبلغ ۱۱‌میلیون دلار بیمه بوده و بیمه‌گذار باید به میزان قیمت کشتی بیمه شده، خسارت وارده را پرداخت نماید.