گروه بازار پول - رییس کمیته امداد امام خمینی گفت: معرفی ضامن با ویژگی‌های مورد نظر بانک‌ها مهم‌ترین مشکل

مدد جویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی است و از آنجا که مددجویان کمیته امداد از اقشار آسیب پذیر هستند، امکان معرفی سه ضامن با این ویژگی‌ها را ندارند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا نیری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه دولت نهم و مجلس هفتم راه‌های تازه‌ای در خصوص ایجاد اشتغال ارائه داده‌اند، وزارت کار براساس سابقه کمیته امداد در اشتغالزایی ایجاد ۱۰۰هزار فرصت شغلی را به این نهاد، واگذار کرده است.

وی افزود: موانع ایجاد اشتغال برای فرصت‌های شغلی در نظر گرفته شده زیاد است که باید با انجام مذاکره نسبت به رفع موانع اقدام کرد.

بانک‌ها برای پرداخت وام‌های خود‌اشتغالی از مددجویان کمیته امداد درخواست ضمانت می‌کنند که متاسفانه مددجویان قادر به تهیه این ضمانت‌نامه‌ها نیستند.

نیری گفت: تاکنون بیش از ۵۲هزار پرونده برای ایجاد اشتغال در کمیته امداد امام تشکیل شده که به خاطر مشکل یاد شده فقط سه هزار پرونده موفق به ایجاد شغل شده‌اند، امیدواریم که موانع ایجاد اشتغال تا پایان سال رفع شود و کمیته امداد بتواند فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که کمیته امداد بتواند بیش از ۵۰هزار پرونده فرصت شغلی را تا پایان امسال به انجام رساند با توجه به موانع یاد شده کار بسیار دشواری انجام داده است.

نیری گفت: نشست‌های متعددی از سوی کمیته امداد با مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی در خصوص توسعه اشتغال در کشور انجام می‌شود.