گروه بازارپول- همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور گسترش خدمات بانکی و بهره‌مندی مشتریان از خدمات پولی و مالی در مناطق روستایی کشور ۷۳۹ دفتر روستایی در سراسر کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پست بانک دفاتر مذکور در ۳۰ استان کشور پس از گذارندن مراحل نصب و راه‌اندازی تجهیزات مورد نیاز افتتاح شد که با افتتاح ۲۷۲ دفتر در نیمه اول امسال تعداد دفاتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته از ابتدای سال ۸۵ به یک‌هزار و ۱۱ دفتر رسید. بنابر این گزارش همچنین در دوهزار و ۸۵ دفتر نیز در سراسر کشور تجهیزات مورد نیاز نصب شده و آماده بهره‌برداری قرار گرفته است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک برای ارائه خدمات افتتاح شود. این گزارش می‌افزاید: با راه‌اندازی دفاتر ICT روستایی در مناطق دور افتاده و غیربرخوردار روستایی، متقاضیان در این مناطق می‌توانند از انواع خدمات بانکی نظیر پرداخت انواع قبوض، افتتاح حساب، ارسال، حواله‌های دریافت و پرداخت وجوه توسط پست بانک برخوردار شوند. در عین حال مابه‌التفاوت سود قطعی انواع سپرده‌های سرمایه‌گذاری پست بانک در سال ۸۳ به طور متوسط به میزان ۲/۴درصد نسبت به نرخ مصوب علی‌الحساب افزایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک طبق مصوبه هیات‌مدیره پست بانک، میزان مابه‌التفاوت سود سپرده‌های ویژه شش ماه با ۵/۶درصد افزایش ۵/۱۵درصد و سپرده‌های یک ساله با ۶درصد افزایش ۱۹درصد، تعیین و به سپرده‌گذاران پرداخت شد.بنابر این گزارش مابه‌التفاوت سود قطعی سپرده‌های دو ساله با ۴درصد افزایش ۲۰درصد، سپرده‌های سه ساله با ۵/۳درصد افزایش ۲۰درصد سپرده‌های چهار ساله با ۳درصد افزایش ۸/۱۹درصد و سپرده‌های پنج ساله با ۶/۲درصد افزایش ۶/۱۹ تعیین و به سپرده‌گذاران پرداخت شد. گفتنی است: سود علی‌الحساب انواع سپرده‌های پست بانک در سال ۸۳ به ترتیب کوتاه مدت ویژه ۹درصد، بلندمدت یک ساله ۱۳درصد، بلند مدت دو ساله ۱۶درصد، بلند مدت سه ساله ۵/۱۶درصد، بلند مدت چهار ساله ۸/۱۶درصد و بلندمدت پنج ساله ۱۷درصد تعیین شده بود.