خبرگزاری مهر- رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران گفت: یک تیم اقتصادی در بانک مرکزی اصلاح و تغییرات قانون بانکداری بدون ربا را بررسی می‌کنند. محمد طببیان با بیان اینکه طی چند سال اخیر قانون عملیات بانکداری بدون ربا توسط بانک مرکزی در حال بررسی است، تصریح کرد: موضوع‌ها و مسائل مطرح در این قانون توسط یک تیم و مجموعه کارشناسی که مرتب در بانک مرکزی تشکیل جلسه می‌دهند، مورد بررسی و تجدیدنظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر قرار است تغییر یا اصلاحی در قانون پولی و بانکی کشور یا قانون عملیات بانکی بدون ربا صورت گیرد باید توسط بانک مرکزی باشد.

رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران با بیان اینکه دولت و مجلس می‌توانند نکات و موارد مورد نیاز برای اصلاح و تغییر در این قوانین را به بانک مرکزی ارائه دهند و این موارد را تعیین کنند، اظهار داشت: هیچ نهاد دیگری غیر از بانک مرکزی نمی‌تواند چنین اصلاحاتی را انجام دهد.

وی بیان کرد: بانک مرکزی با مطالعه‌ها و کارشناسی نتایجی را به صورت مستدل ارائه کند تا بر اساس آن مجلس نیز قانون تعیین کند.

طبیبیان با تاکید بر اینکه غیر از قانون بانکداری بدون ربا و قانون پولی و بانکی بسیاری از قوانین کشور نیاز به اصلاح دارد، گفت: این قوانین، قوانین پایه‌ای و مادر هستند و اصلاح آنها نیاز به بررسی‌های دقیقی دارد.

وی در خصوص اینکه قرار است اصلاحاتی بر روی قوانین بانکی کشور صورت گیرد، گفت: باید انگیزه‌ها و اهداف اصلاحات مشخص شود، زیرا هرگاه صحبت از تغییر و اصلاح در قوانین مطرح می‌شود، غیر از ایجاد نگرانی، اثر دیگری نخواهد داشت.