گروه بازارپول- بیمه مرکزی ایران با پیشنهاد پوشش بیمه‌ای تاسیسات فراساحلی شرکت ملی گاز ایران در صنعت بیمه کشور موافقت کرد. بیمه مرکزی ایران روز اول مهر ۱۳۸۵ اعلام کرد که صدور بیمه‌نامه تمام خطر نصب به همراه شکست ماشین‌آلات برای این تاسیسات، بر اساس نرخ و شرایط ارائه شده از جانب موسسه United Insurance Brokers (UIB)i به راهبری سندیکای O'Farrell بلامانع است. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی سرمایه مورد بیمه در حدود ۶۵۰میلیون دلار و حق بیمه آن معادل ۲۶۰۵۸۱۳دلار خواهد بود.

ضمنا یادآور می‌شود که با موافقت بیمه مرکزی ایران و بر اساس قراردادی دیگر، در هفته‌های اخیر کنسرسیومی مرکب از ۴ شرکت بیمه دولتی(ایران، آسیا، البرز، دانا) و دو شرکت بیمه غیردولتی (کارآفرین و پارسیان) برای ۹ پالایشگاه نفت ایران، بیمه تمام خطر به همراه شکست ماشین‌آلات صادر کردند.

شرکت‌های بیمه داخلی برای نخستین بار است که پالایشگاه‌های کشور را زیرپوشش خدمات بیمه‌ای خود قرار می‌دهند، این بیمه‌نامه پالایشگاه‌های آبادان، اراک، شیراز،کرمانشاه، بندر عباس، تهران، تبریز، لاوان و اصفهان را زیرپوشش بیمه تمام خطر به همراه شکست ماشین‌آلات قرار می‌دهد. سرمایه تحت پوشش این بیمه‌نامه بیش از ۱۱میلیارد دلار است.