وام 3 میلیون تومانی ودیعه مسکن به یک هزار بازنشسته رسید

فارس- وام ۳‌میلیون تومانی ودیعه مسکن پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت با انجام قرعه‌کشی از بین ۹هزار و ۱۵۹‌نفر متقاضی بازنشسته کشوری فقط به یک‌هزار نفر رسید. اعتبار در نظر گرفته شده طبق ماده ۲ مصوبه هیات‌وزیران برای طرح پرداخت وام ۳‌میلیون تومانی ودیعه مسکن در سال گذشته در مجموع ۴۰میلیارد تومان بوده که این رقم سهمیه کمیته امداد امام‌خمینی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین‌اجتماعی بوده است و دولت امسال برای کمک بیشتر به حال این اقشار این اعتبار را به ۸۰‌میلیارد تومان افزایش داد تا این سازمان‌ها با رشد دو برابری سهمیه خود افراد بیشتری را به بانک مسکن برای دریافت این تسهیلات معرفی کنند.

سهم صندوق بازنشستگی کشوری از این تسهیلات ۱۵‌درصد است که سازمان بازنشستگی کشوری تلاش می‌کند با پیگیری از طریق شورای عالی رفاه سهمیه صندوق‌های بازنشستگی را در سال آینده به بیش از ۳۰‌درصد افزایش دهد.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن بازنشستگان کشوری امسال از اواخر تیرماه آغاز شد که بر اساس اطلاعیه این سازمان، کلیه بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که فاقد مسکن بوده و مستاجر هستند، می‌توانستند از طریق سایت‌ اینترنتی سازمان بازنشستگی کشوری ثبت‌نام کنند.

بالاخره قرعه‌کشی وام ودیعه مسکن بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری با حضور نمایندگان وزارت‌ رفاه و تامین‌اجتماعی، وزارت مسکن و شهرسازی، بانک مسکن، نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس، رییس بازرسی مستقر در سازمان بازنشستگی، روسای برخی کانون‌های بازنشستگی و رییس و معاونان و مدیران کل سازمان بازنشستگی کشوری انجام شد.

این قرعه‌کشی از بین ۹‌هزار و ۹۷۵‌نفر افراد واجد شرایط که بر‌اساس اطلاعیه سازمان بازنشستگی و از طریق سایت این سازمان ثبت‌نام کرده بودند، به صورت کامپیوتری انجام شد که یک‌هزار نفر به عنوان برندگان نهایی انتخاب شدند.

شماره دفتر‌کل و شماره ثبت درخواست برندگان در پایگاه اینترنتی سازمان بازنشستگی کشوری به آدرس www.cspf.ir قابل دسترس است که برندگان قرعه‌کشی با در دست داشتن اجاره‌نامه مسکن، حکم بازنشستگی و فیش حقوقی سال ۸۵ و فرم تعهد‌نامه مبنی بر کسر اقساط از حقوق، حداکثر تا ۱۵ مهرماه در تهران باید به سازمان بازنشستگی کشوری به آدرس خیابان فاطمی، میدان‌جهاد، ساختمان شماره۵۵ و در استان‌ها به مدیریت‌های استانی این سازمان مراجعه کنند.