خبرگزاری فارس - نایب رییس اتحادیه طلا گفت: عید مردم هندوستان با رونق مد‌ها در یک ماه آینده تقاضای طلا را افزایش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود به دلیل افزایش تقاضای طلا در ماه آینده، قیمت این محصول افزایش یابد. محمد کشتی آرای با بیان این مطلب که قیمت طلا حدود یک ماه است که روند نزولی دارد، افزود: قیمت طلا در طول یک ماه اخیر ۱۱درصد کاهش یافته است. وی گفت: روند حل مسائل هسته‌ای ایران نیز در کاهش قیمت طلا موثر بوده است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: قیمت‌های داخلی طلا به دلیل اینکه تابع نوسانات قیمت‌های خارجی است در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. به طور مثال تفاوت قیمتی که (در زمان جشن‌ها یا اعیاد دیگر) قبلا در مورد سکه وجود داشت حدود ۱۰هزار تومان بود که در حال حاضر این تفاوت قیمت به کمترین حد یعنی حدود سه هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: در وضعیت‌های بحرانی بین سه تا ۲۰هزار تومان نوسان قیمت داشتیم که این نوسان کاهش یافته است.

نایب رییس اتحادیه طلا با اشاره به اینکه نوسانات بازار شرق آسیا تاثیری در بازار ما ندارد، گفت: تایلند در حال حاضر یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان طلا است با این حال با اتفاقات اخیری که در این کشور رخ داده اما در قیمت طلای داخل کشور تاثیری نداشته است.

وی با اشاره به عید هندوستان در ماه آینده، گفت: به علت رونق مد‌ها در عید مردم هندوستان در یک ماه آینده تقاضای طلا بالا می‌رود و پیش‌بینی می‌کنم به دلیل افزایش تقاضای طلا در ماه آینده، قیمت این محصول افزایش یابد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: اگر در خصوص مسائل بهره‌ بانک‌های آمریکا، بحران نفت و مسائل هسته‌ای اتفاقی نیافتد به دلیل افزایش تقاضا قیمت‌ها مقداری افزایش می‌یابد.