مهر- قالیباف از تاسیس و یا مشارکت در سهام یک بانک خصوصی‌، توسط شهرداری تهران خبر داد. محمدباقر قالیباف روز پنج‌شنبه در حاشیه همایش مشترک روسای شوراها و شهرداران مراکز استان‌ها‌، در خصوص برخی شنیده‌ها پیرامون خرید بیش از ۴۰‌درصد از سهام یک بانک خصوصی و تاسیس بانک توسط شهرداری تهران‌، گفت: این سهام با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته با هیات‌رییسه و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران‌، توسط صندوق بازنشستگی شهرداری تهران خریداری شده است.

شهردار تهران در خصوص نام این بانک اظهار داشت: نام این بانک پس از برگزاری نشست مجمع آن‌، اعلام خواهد شد. در عین حال، یک منبع آگاه به دنیای اقتصاد گفت: شهرداری تهران ۳۸درصد سهام بانک سرمایه را خریداری کرده و قرار است ۳ عضو هیات‌مدیره این بانک از شهرداری تهران باشند.

قالیباف همچنین در خصوص ضرورت تاسیس چنین بانکی از سوی شهرداری تهران افزود: با توجه به گردش مالی صندوق بازنشستگی و سازمان‌های وابسته به شهرداری و تاثیرات آنها در عرصه بورس و مسائل بانکی و اقتصادی‌، چنین اقدامی کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه این بانک در راستای پیگیری طرح تاسیس بانک شهرداری‌ها صورت گرفته است‌، گفت: خرید سهام این بانک و مشارکت در مدیریت آن در واقع همان راه‌اندازی بانک شهرداری‌ها است.

وی تصریح کرد: شهرداری صرفا به دنبال تاسیس یک بانک نیست‌، بلکه نکته مهم این است که سهامدار یک بانک باشد.

شهردار تهران گفت: اقدامات لازم برای ورود سایر شهرداری‌های کلانشهرها و سهامدارکردن آنها در بانک‌ها ادامه دارد.