خبرگزاری مهر- معاون ارزی بانک مرکزی که برای شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سنگاپور به سرمی‌برد از عزم جدی ایران برای توسعه بخش خصوصی و خصوصی‌سازی خبر داد. به گزارش رویتر، محمد جعفر مجرد افزود: ایران می‌تواند برنامه خصوصی‌سازی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی را در چارچوب سیاست‌ جدید خصوصی‌سازی با موفقیت انجام دهد.وی که با نشریه بازارهای نوظهور که پوشش‌دهنده اخبار اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی است، گفت‌وگو می‌کرد، افزود: رهبر جمهوری اسلامی ایران با بازنگری قانون اساسی و واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌های دولتی موافقت کرده است و بدین ترتیب، راه قانونی برای توسعه خصوصی‌سازی در ایران هموار شده است.

مجرد درباره نحوه واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌های دولتی نیز به نشریه فوق گفت: پیشنهاد رهبر جمهوری اسلامی ایران این بوده که واگذاری‌ها به صورت عرضه سهام مستقیم به مردم باشد.

معاون ارزی بانک مرکزی خاطرنشان کرد که شرکت‌های بزرگی همچون شرکت ملی پتروشیمی و شرکت ملی نفت ایران نیز ممکن است اوراق مشارکت منتشر کنند.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ ایران همانند شرکت ملی نفت، شرکت ملی پتروشیمی و ایران خودرو و همچنین بانک‌های خصوصی برای تزریق پول به بازارها بسیار علاقه‌مند هستند، به همین دلیل شاید در آینده شاهد اوراق مشارکت شرکت‌های ایرانی باشیم.