قیمت هر اونس طلا 10 دلار افزایش یافت

گروه بازارپول- قیمت طلا برای دومین روز متوالی در بازار‌های آسیایی افزایش یافت. به نوشته بلومبرگ، انتظار افزایش تقاضای مصرف طلا در کشور‌های آسیایی از جمله هندوستان موجب بالا رفتن ۵/۱۰ دلاری قیمت معاملات فوری هر اونس طلا شد و روز گذشته قیمت آن به حد ۹۰/۶۳۹دلار رسید.

بنابراین گزارش، فرارسیدن جشن‌ها و فصل عروسی‌ها در هندوستان و بازگشت دوباره سرمایه‌گذاران اروپایی و آمریکایی پس از تعطیلات میانه سال به سر کار خود از جمله دلایل این افزایش عنوان شده است.

جرالد تئو، یک‌ تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور معتقد است که از ماه سپتامبر تا دسامبر تقاضای فیزیکی طلا افزایش می‌یابد. قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۷۰/۱۰دلار افزایش به سطح ۳۰/۶۴۲ دلار رسید.

قیمت نقره نیز در بازار فلزات رنگی در ششمین روز معاملات نیز با افزایش روبه‌رو شد و قیمت هر اونس آن به ۰۲/۱۳دلار رسید.

از سویی به گزارش سایت Miningweekly، استرالیا و آفریقای جنوبی دو کشور بزرگ تولیدکننده طلا هستند که طی سال گذشته از میزان تولید خود کاسته‌اند.

آفریقای جنوبی اگرچه در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۶ نسبت به سه ماه اول این سال یک‌درصد به تولید طلای خود افزوده است، اما سال به سال به دلیل افزایش تعطیلات عمومی تولید طلا را کاهش داده و در سطح ۴/۶درصد نرخ رشد تولید متوقف شده‌اند.

در عین حال، رییس اتاق صنایع و معادن آفریقای جنوبی در گفت‌وگویی از کاهش ۱۱درصدی تولید طلا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۰۶ خبر داده است. استرالیا نیز ۵درصدی از تولید طلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل خود را کاهش داده است.