ایسنا- بیمه «ایران معین» مشابه خدمات بیمه‌ای سایر مناطق آزاد جهان به مناطق آزاد کشورمان تسهیلات بیمه‌ای ارائه می‌دهد. احمد فلاح، مدیرعامل بیمه ایران معین گفت: بر اساس قانون و اختیاراتی که به این شرکت برای پوشش انواع خدمات بیمه‌ای مناطق آزاد کشور داده شده است، در مقایسه با خدمات مشابه سایر مناطق آزاد جهان نه تنها عقب نیستیم، بلکه بهتر از آنها خدمات ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت بیمه ایران معین از سال ۸۳ با پشتیبانی فنی و حرفه‌ای بیمه ایران در مناطق آزاد، افزود: این شرکت دولتی هم‌اکنون در مناطق آزاد‌ کیش، قشم، چابهار و عسلویه فعالیت دارد و به زودی دفاتر این بیمه نیز در مناطق آزاد اروند، ارس و انزلی فعال خواهد شد.

وی اظهار کرد: این شرکت در کمترین زمان ممکن، خسارت وارد شده به انواع بیمه‌های اتکایی را پرداخت می‌کند و محاسبه و پرداخت خسارت شرکت تعاونی مصرف کارکنان منطقه آزاد چابهار یکی از این نمونه‌ها است.

فلاح گفت: این تعاونی با پرداخت مبلغ ۳میلیون ریال حق‌بیمه به میزان یک‌میلیارد و ۴میلیون ریال خسارت دریافت کرد.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل سرعت در انجام محاسبه و کارشناسی این شرکت در پرداخت هر‌گونه خسارت به بیمه‌شدگان، نبود مقررات سخت و بوروکراسی اداری است.

وی اعلام کرد: ‌به‌رغم اینکه این بیمه یکی از زیر‌مجموعه‌های بیمه ایران است، اما تفاوت‌های عمده‌ای با قوانین سرزمین اصلی دارد. مدیرعامل بیمه ایران معین گفت: در این شرکت نرخ انواع بیمه‌ها مصوب نیست و از طریق کارشناسان بر اساس اختیاراتی که به این شرکت واگذار شده است، با توجه به شرایط خاص متقاضی به ویژه بخش‌های مختلف تجاری و صنعتی مناطق آزاد، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در‌حال‌حاضر میزان استقبال سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد از این بیمه به نقطه متعادل خود رسیده و بالای ۸۶‌درصد بازار مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد‌چابهار را تحت پوشش دارد.

فلاح با اشاره به سرمایه این شرکت که بیش از ۱۵‌هزار میلیارد ریال است، گفت: این میزان سرمایه متعلق به عموم مردم است و با توجه به اینکه این شرکت دو سال است که فعالیت خود در مدل‌های مختلف بیمه‌ای در مناطق آزاد آغاز کرده است، توانسته خدمات بیمه‌ای مناسبی را ارائه کند.