طرح بیمه سلامت نوزادان به بازار عرضه می‌شود

ایسنا - ضریب نفوذ بیمه در ایران افزایش یافته است، اما هنوز کشورهای همجوار مانند هند، پاکستان و ترکیه از ضریب نفوذ بیمه بالاتری نسبت به ایران برخوردارند، البته امیدواریم با تغییر و تحولاتی که در صنعت بیمه ایجاد خواهد شد، رتبه ایران در سطح منطقه افزایش یابد. علی‌اکبر پیک آزادی، مدیر بیمه‌های زندگی بیمه سینا با اشاره به فعالیت چهار ساله بیمه‌های خصوصی در کشور توضیح داد: این مدت برای بررسی عملکرد بخش خصوصی کافی به نظر نمی‌رسد پرتفوی بخش خصوصی انتقال یافته از سایر بیمه‌های دولتی است، در حالی که تحول در صنعت بیمه، دسترسی به بازارهای بکر بیمه‌ای و ایجاد طرح‌های جدید برای اقتصاد و جامعه را سبب می‌شود.

وی متذکر شد: نیازهای جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد و در محل‌هایی که بیمه قادر است کارگشا باشد طرح‌های جدیدی عرضه کند، اما در حال حاضر طرح‌های بسیاری به مورد اجرا گذاشته شده است که تاکنون در صنعت بیمه کشور مرسوم نبوده، طرح بیمه وکالت یکی از این بیمه‌نامه‌هاست. در عین حال طرح بیمه سلامت نوزادان نیز به تازگی به بازار عرضه می‌شود.

پیک آزادی با بیان اینکه صنعت بیمه با طرح‌های جدید توسعه می‌یابد، گفت: از طرف دیگر بازارهای بکر باید شناسایی و مورد پوشش قرار گیرند. به نظر می‌رسد ایجاد بیمه‌های جدید در بخش خصوصی امکان‌پذیر باشد، چراکه بیمه‌های خصوصی تقریبا آزاد عمل می‌کنند و با توجه به نیازهای خود توسعه می‌یابند و با حداقل هزینه فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیمه‌های دولتی مجازند در بخش خصوصی نیز پوشش دریافت کنند و هیچ منعی برای آنها وجود ندارد.