فارس - با گذشت بیش از یک سال از ارجاع آیین‌نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی به هیات دولت، هنوز تکلیف این آیین‌نامه در دولت مشخص نشده است. قانون بازار غیرمتشکل پولی در سال ۸۳ به تصویب مجلس رسید و به بانک مرکزی ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی نیز در تاریخ دهم مرداد سال گذشته تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی را به پایان برده و به هیات دولت فرستاد اما آخرین اخبار حاکی از آن است که این لایحه کماکان با گذشت یک سال و سیزده روز در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار دارد.

لایحه بازار غیر متشکل پولی در سال ۸۲ تقدیم مجلس شد و پس از طی فراز و نشیب‌های بسیار سرانجام به تصویب رسیده و پشتوانه قانونی ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه ،موسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های لیزینگ شد.

به‌‌رغم تصویب نشدن آیین‌نامه اجرایی قانون و همزمان با تایید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان بانک مرکزی اقدامات خود را در جهت ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه آغاز کرده و برخی از این موسسات موافقت اصولی بانک مرکزی برای فعالیت در قالب موسسات مالی و اعتباری را اخذ کردند و شرایط بانک مرکزی برای ضابطه‌مند شدن را پذیرفتند.

اما بانک مرکزی تا کنون نتوانسته است اقدامی در جهت ساماندهی شرکت‌های لیزینگ‌ انجام دهد و شاید این امر ناشی از خلاء های موجود ناشی از عدم تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون بازار غیرمتشکل پولی باشد.