گیرندگان تسهیلات مسکن می‌توانند به روش ترکیبی قسط بپردازند

فارس- امکان تقسیط تسهیلات مسکن به صورت ترکیبی پلکانی و ساده برای سپرده‌گذاران فراهم شد. بانک مسکن برای آن دسته از متقاضیانی که از تسهیلات با سپرده این بانک استفاده کرده‌اند امکان تقسیط به صورت ترکیبی پلکانی و ساده با امکان پرداخت اقساط در پنج سال اول بازپرداخت به صورت پلکانی و با ضریب افزایش سالانه ۱۳درصد را فراهم کرده است. در این روش بقیه سال‌های بازپرداخت اقساط به روش ساده خواهد بود. بنابراین گزارش، دریافت‌کنندگان تسهیلات فروش اقساطی با سپرده می‌توانند با مقایسه میزان اقساط در بازپرداخت اقساط به صورت ساده و بازپرداخت اقساط به صورت ترکیبی پلکانی و ساده یکی از دو روش را برای بازپرداخت اقساط خود انتخاب کنند. بر اساس این گزارش، میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۶میلیون تومان (نرخ سود ۱۳درصد) و ۱۲ ساله با روش ساده در ماه ۷۴هزار تومان بوده و در روش پلکانی در سال اول ۴۸هزار تومان، در سال دوم ۵۵هزار تومان، در سال سوم ۶۴هزار تومان، در سال چهارم ۷۳هزار تومان، در سال پنجم ۸۵هزار تومان و از سال ششم به بعد ۸۵هزار تومان است. میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۶میلیون در ۱۵ سال به روش ساده ۶۶هزار تومان در ماه خواهد بود. در روش پلکانی نیز در سال اول ۴۲هزار تومان، در سال دوم ۴۸هزار تومان، در سال سوم ۵۵هزار تومان، در سال چهارم ۶۴هزار تومان، در سال پنجم ۷۳هزار تومان و از سال ششم به بعد ۷۳هزار تومان خواهد بود.

میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۶میلیون در ۱۸ سال به روش ساده ماهانه ۶۰هزار تومان است و به روش پلکانی در سال اول ۳۸هزار تومان، در سال دوم ۴۳هزار تومان، در سال سوم ۵۰هزار تومان، در سال چهارم ۵۷هزار تومان و در سال پنجم ۶۶هزار تومان خواهد بود.

میزان اقساط ماهانه با سپرده ۸میلیون تومان میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۸میلیون تومان در مدت ۱۲ سال به روش ساده ۹۹هزار تومان، در بازپرداخت ۱۵ سال ۸۸هزار تومان و در بازپرداخت ۱۸ سال ماهانه ۸۰هزار تومان خواهد بود. میزان اقساط ماهانه با سپرده ۸میلیون تومان به روش پلکانی و با بازپرداخت ۱۲ سال در سال اول ماهانه ۶۴هزار تومان، در سال دوم ۷۴هزار تومان، در سال سوم ۸۵هزار تومان، در سال چهارم ۹۸هزار تومان، در سال پنجم ۱۱۳هزار تومان و از سال ششم به بعد ماهانه ۱۱۳هزار تومان خواهد بود. میزان اقساط ماهانه به روش پلکانی با سپرده ۸میلیون تومان در بازپرداخت ۱۵ سال، در سال اول ماهانه ۵۶هزار تومان، در سال دوم ۶۴هزار تومان، در سال سوم ۷۴هزار تومان، در سال چهارم ۸۵هزار تومان و در سال پنجم ۹۸ هزار تومان است. میزان اقساط ماهانه به روش پلکانی با سپرده ۸میلیون تومان در ۱۸ سال، در سال اول ماهانه ۵۰هزار تومان، در سال دوم ۵۸هزار تومان، در سال سوم ۶۷هزار تومان، در سال چهارم ۷۷هزار تومان و در سال پنجم ۸۸هزار تومان است.

میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۰میلیون تومان میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۰میلیون تومان به روش ساده در مدت بازپرداخت ۱۲ سال ماهانه ۱۲۳هزار تومان، در ۱۵ سال ماهانه ۱۱۰هزار تومان و در ۱۸ سال ماهانه ۱۰۰هزار تومان است. میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۰میلیون تومان به روش پلکانی در مدت بازپرداخت ۱۲ سال در سال اول ماهانه ۸۱هزار تومان، در سال دوم ۹۳هزار تومان، در سال سوم ماهانه ۱۰۷هزار تومان، در سال چهارم ۱۲۳هزار تومان و در سال پنجم ۱۴۱هزار تومان خواهد بود. میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۰میلیون تومان به روش پلکانی در مدت بازپرداخت ۱۵ سال در سال اول ماهانه ۷۰هزار تومان، در سال دوم ۸۰هزار تومان، در سال سوم ۹۲هزار تومان، در سال چهارم ۱۰۶هزار تومان و در سال پنجم ۱۲۲هزار تومان خواهد بود. میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۰میلیون تومان به روش پلکانی در مدت بازپرداخت ۱۸ سال در سال اول ماهانه ۶۳هزار تومان، در سال دوم ۷۲هزار تومان، در سال سوم ۸۳هزار تومان، در سال چهارم ۹۶هزار تومان و در سال پنجم ۱۱۰هزار تومان خواهد بود.

میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۲ میلیون تومان میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۲میلیون تومان به روش ساده در مدت بازپرداخت ۱۲ سال ماهانه ۱۴۸هزار تومان، در ۱۵ سال ماهانه ۱۳۲هزار تومان و در ۱۸ سال ماهانه ۱۲۰هزار تومان است. میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۲میلیون تومان به روش پلکانی در مدت بازپرداخت ۱۲ سال در سال اول ۹۷هزار تومان، در سال دوم ۱۱۱هزار تومان، در سال سوم ۱۲۸هزار تومان، در سال چهارم ۱۴۷هزار تومان و در سال پنجم ۱۷۰هزار تومان خواهد بود. میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۲میلیون تومان به روش پلکانی در مدت بازپرداخت ۱۵ سال در سال اول ۸۴هزار تومان، در سال دوم ۹۷هزار تومان، در سال سوم ۱۱۱هزار تومان، در سال چهارم ۱۲۸هزار تومان و در سال پنجم ۱۴۷هزار تومان خواهد بود. میزان اقساط ماهانه تسهیلات با سپرده ۱۲میلیون تومان به روش پلکانی در مدت بازپرداخت ۱۸ سال در سال اول ماهانه ۷۶هزار تومان، در سال دوم ۸۷هزار تومان، در سال سوم ۱۰۰هزار تومان، در سال چهارم ۱۱۵هزار تومان و در سال پنجم ۱۳۲هزار تومان خواهد بود.