مهر- عضو هیات‌مدیره بیمه کارآفرین توسعه بازار بیمه، تعریف بیمه‌نامه‌های جدید برای بازار بیمه، اعمال سیاست‌های تشویقی به جای سیاست‌های تنبیهی وکاستن از سیستم بوروکراسی را باعث افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌های بیمه در کشور دانست. بهاءالدین ادب توسعه بازار بیمه، ورود بیمه‌نامه‌های جدید به بازار و ارتقا و کارآیی شرکت‌های بیمه را باعث افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌های بیمه در کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه به بسیاری از بیمه‌ها در کشورتوجه نشده است، افزود: درحال حاضر بسیاری از بیمه‌ها در ایران وجود ندارد و این در حالی است که مردم نیازمند دریافت چنین بیمه‌هایی هستند.

کارشناس بیمه با بیان اینکه ایران فاقد بسیاری از بیمه‌هایی است که در برخی کشورها وجود دارد، تصریح کرد: تدوین بیمه‌نامه‌های جدید وتهیه بیمه‌نامه‌های مورد درخواست و نیاز مردم به افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌های بیمه در کشور کمک می‌کند.

وی ورود بیمه‌نامه‌های جدید به بازار بیمه در جهت ایجاد امنیت بیشتر شهروندان و ارائه خدمات بهتر با هزینه‌های کمتر را ازدیگر اقدامات مورد نیاز برای افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌های بیمه دانست.

ادب با اشاره به سیستم بوروکراتیک موجود در کشور گفت: سیستم بوروکراتیک و دیوان‌سالاری مانع بزرگی در راه افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌های بیمه است که باید رفع شود. وی اعمال سیاست های تشویقی به جای سیاست‌های تنبیهی را از راهکارهای افزایش رقابت میان شرکت‌های بیمه ذکرکرد.