گروه بازار پول- صندوق تعاون کشور در چارچوب یک تفاهمنامه با وزارت علوم به تشکل‌های فارغ التحصیلان دانشگاهی با نرخ ۹ درصد تسهیلات می‌پردازد. در راستای اجرای ماده ۴۵ قانون برنامه توسعه چهارم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جهت تقویت و حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی معرفی شده مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهمنامه‌‌ای بین معاونت پژوهشی این وزارتخانه و صندوق تعاون امضا شد.

براساس این تفاهمنامه صندوق تعاون در قالب تشکل‌های تعاونی‌ برای انجام تحقیقات توسعه‌ای که منجربه ابداع، اختراع و ارتقای سطح محصولات و روش‌ها می‌شود در چارچوب تفاهمنامه‌ منعقده، تسهیلات اعتباری پرداخت می‌کند.

مراکز رشد واحدهای فناوری‌ و پارک‌ علم و فناوری، مراکزی هستند که با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شده و نسبت به استقرار موسسات کوچک و متوسط دانش بنیان اقدام می‌کنند.

صندوق تعاون کشور با توجه به نگاه حمایتی در جهت ایجاد توسعه و تکمیل تعاونی‌ها، در قالب تفاهمنامه‌ مذکور، به منظور کاهش قیمت تمام شده طرح‌ها و پروژه‌های مورد نظر نسبت به اعطای تسهیلات اعتباری خود به تشکل‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان که حداقل ۲‌نفر از اعضا آنان از کارآفرینان مجرب باشند با ۲ تا ۵‌درصد تخفیف در نرخ سود طبق چارچوب ضوابط و مقررات جاری خود اقدام می‌کند.در حال حاضر نرخ سود تسهیلات اعتباری صندوق تعاون در بخش‌های مختلف اقتصادی از ۱۱‌ الی ۱۴‌درصد است که با اعمال تخفیف ۲ تا ۵‌درصد برای تشکل‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نرخ سود به صورت ۹‌درصد محاسبه و منظور خواهد شد.