ایسناـ با پدید آمدن شرایط جدید در سیستم پولی و مالی کشور، دوره عرضه و تقاضا به پایان آمده و دوره جدید تقاضا و عرضه آغاز شده است که در این دوره برنامه‌ریزی‌ها و تولیدها براساس نیازها و خواسته‌های مشروع و منطقی مشتریان خواهد بود. دکتر محمود بهمنی، عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران، با اشاره به حساسیت کار بانک‌ها افزود: بانک‌ها در جامعه لباس سفید پوشیده‌اند و اگر کوچک‌ترین لکه‌ای بر این لباس بنشیند، نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروی انسانی والاترین و مهم‌ترین سرمایه هر سازمان است و مدیران باید در صیانت از این سرمایه تلاش کنند.

بهمنی یادآور شد: اگر در سازمانی اصل شایسته سالاری و لیاقت رعایت نشود، انگیزه کارکنان تضعیف خواهد شد و نیروها عملا منفعل می‌شوند که بزرگ‌ترین آسیب به سازمان خواهد بود.

عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران هم‌چنین با بررسی تحلیل سپرده‌های استان گلستان و سهم بانک ملی در استان تصریح کرد: اداره امور شعب بانک ملی استان در سال گذشته با در اختیار داشتن ۶/۲۱‌درصد سپرده‌های استان در بین بانک‌های گلستان حایز رتبه اول شده و در سه ماه اول امسال با به‌دست آوردن ۳۰‌درصد رشد در مقایسه با اداره‌های امور شعب بانک ملی سایر استان‌ها مقام اول را به دست آورده است.

بهمنی با اشاره به دستور اکید مقام معظم رهبری در اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: تاکنون سازمان‌ها چندان جرات خصوصی‌سازی نداشتند زیرا نگران بودند که پس از گذشت چند ماه سازمان‌های نظارتی دستور برگشت از خصوصی‌سازی را صادر کند، اما فرمان آزادسازی اقتصادی که صادر شد، بهینه‌سازی تولید و استفاده از امکانات بالقوه‌ای که در جامعه وجود دارد و در نهایت شکوفایی اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران در پایان در پاسخ به سوالی در ارتباط با غیر ربوی بودن سیستم بانکی کشور اظهار کرد: نرخ سود ثابت دادن و سود ثابت گرفتن دلیل بر ربا بودن سیستم بانکی نیست.