ایسنا- مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: این صندوق سالانه ۱۰۰‌هزار فرصت شغلی برای افراد بیکار ایجاد می‌کند. سیدحسین شبیری در جلسه‌ای با استاندار و فرمانداران استان کرمانشاه با بیان اینکه این صندوق با نگاه اساسی به حل مشکل جوانان ایجاد شده، اشتغال، ازدواج و مسکن را سه مشکل عمده جوانان ذکر کرد و گفت: صندوق مهر امام رضا (ع) با هدف پرداختن به این سه موضوع تشکیل شده است.

شبیری با بیان اینکه مناطق محروم در اولویت دریافت تسهیلات این صندوق هستند، گفت: بر اساس دستور رییس‌جمهور اولین تسهیلات این صندوق جهت ازدواج جوانان است و سعی داریم اقدامات خود را در دو حوزه دیگر نیز شروع کنیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰۰۰ نفر در کشور برای دریافت وام ازدواج از این صندوق ثبت نام کرده‌اند، افزود: سعی داریم با اجرای برنامه‌ای مدون به گونه‌ای عمل کنیم که جوانان بتوانند به سهولت وام خود را دریافت کنند.

او با بیان اینکه این صندوق سالانه ۱۰۰هزار فرصت شغلی برای افراد بیکار ایجاد می‌کند، گفت: تا پایان برنامه چهارم قادر خواهیم بود ۴۰۰هزار شغل ایجاد کنیم که به این شکل مشکل ۱۰‌درصد از بیکاران حل می‌شود.

وی ایجاد مراکز آموزشی و مشاوره شغلی را از دیگر برنامه‌ها جهت ایجاد اشتغال عنوان کرد.

شبیری افزود: در زمینه حل مشکل مسکن جوانان نیز در نظر داریم با همکاری وزارت مسکن و با تخصیص اعتبارات مناسب وارد عمل شویم.