گروه بازار پول- شنبه گذشته در صفحه ۱۳ مطلبی به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شد که در آن بر پایان یافتن مهلت بانک مرکزی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون منطقی کردن نرخ سود تسهیلات مصوب ۱۰/۳/۸۵ مجلس شورای اسلامی تاکید شده بود. روابط‌عمومی بانک مرکزی در نمابری توضیحاتی در مورد این مطلب ارسال کرده است که عینا به چاپ می‌رسد.

احتراما، بازگشت به مطلب مندرج در صفحه ۱۳ شماره ۱۰۲۳ روزنامه دنیای اقتصاد مورخ ۱۴/۵/۱۳۸۵ تحت عنوان «مهلت بانک مرکزی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون منطقی کردن نرخ سود تسهیلات پایان یافت» به استحضار می‌رساند:

براساس تبصره ۳ قانون منطقی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی با نرخ بازدهی در بخش‌های مختلف اقتصادی (با تاکید بر قانون عملیات بانکی بدون ربا)، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به تهیه آیین‌نامه اجرایی قانون با هماهنگی وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی و سازمان محترم مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ظرف مدت دو ماه از تاریخ تصویب قانون گردیده است.

همانطور که اطلاع دارید قانون موصوف در تاریخ ۱۰/۳/۱۳۸۵ به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسیده است و در تاریخ ۲۹/۳/۱۳۸۵ توسط ریاست محترم جمهوری برای اجرا و درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ گردیده است.

به‌رغم تاخیر حاصله این بانک در تاریخ ۲۰/۴/۱۳۸۵ پیشنهاد خود را جهت هماهنگی با دو نهاد موردنظر قانونگذار، برای وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و رییس محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال داشته و منتظر اخذ نظرات می‌باشد.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب فوق جهت روشن شدن ذهن خواننندگان گرامی در اولین شماره آن نشریه طبق قانون مطبوعات درج گردد.