به گزارش «ایسنا» به نقل از تریدینگ اکونومیکس، طی این مدت شمار افراد بیکار سوئدی با ۱۶۰هزار نفر افزایش به ۴۹۵هزار و ۴۹۴نفر رسیده و این در حالی است که با کاهش ۱۰۹هزار نفری شمار شاغلان، اکنون چهارمیلیون و ۹۴۶هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

در همین مدت نرخ مشارکت در بازار کار با ۳/ ۰درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱/ ۷۳درصد رسیده و نرخ اشتغال با ۲/ ۰درصد افزایش در سطح ۴/ ۶۸درصد قرار گرفته است.

متوسط نرخ بیکاری سوئد در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۰ معادل ۲۲/ ۷درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت‌شده طی این مدت مربوط به ژوئن سال ۱۹۹۷ با ۵/ ۱۰درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به جولای ۱۹۸۹ با ۳/ ۱درصد بوده است.

از سوی دیگر مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه مارس با ۱۴هزار نفر افزایش به ۳۲۶هزار نفر رسید تا به این ترتیب نرخ بیکاری با ۱/ ۰درصد کاهش نسبت به ماه قبل به سطح ۵/ ۳درصدی برسد که کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول ۱۱ ماه اخیر محسوب می‌شود.

طی این مدت شمار شاغلان هلندی ۱۱ هزار نفر بیشتر شده و به ۸میلیون و ۸۸۶ هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می‌گیرد به ۱/ ۷۱درصد کاهش پیدا کرده که ۱/ ۰درصد کمتر از رقم ثبت‌شده برای ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۱۸/ ۵درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۹/ ۷درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با ۲/ ۳درصد بوده است.