داده‌های آمار کانادا نشان داد اقتصاد کانادا در ماه نوامبر ۷/ ۰ درصد رشد کرد و از سود ۴/ ۰ درصدی تخمین زده شده، فراتر رفت. برآورد اولیه به افزایش ۳/ ۰ درصدی تولید ناخالص داخلی دسامبر اشاره داشت، در حالی که رشد سالانه سه ماه چهارم ۸/ ۷ درصد بود.

نخست‌وزیر کانادا جاستین ترودو گفت: شرکت‌های هواپیمایی مهم کانادا توافق کرده‌اند که از روز یکشنبه همه پروازها به مکزیک و کارائیب را به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآورند درحالی‌که دسترسی به واکسن کووید-۱۹ دراین کشور با وقفه روبه‌رو شده است.

دلار کانادا با ۴/ ۰ درصد افزایش در ۱.۲۷۸۰ نسبت به دلار آمریکا، یا در مقابل ۲۵/ ۷۸ سنت ایالات‌متحده معامله شد، در حالی که در بازه ۱.۲۷۳۸ تا ۱.۲۸۷۴ معامله شد. پس از چند روز متغیر در وال استریت، در طول این هفته، لوونی ۴/ ۰ درصد کاهش داشت.

روز جمعه شاخص‌های سهام ایالات‌متحده سقوط کردند در حالی که سرمایه‌گذاران اثربخشی واکسن کووید-۱۹ جانسون و جانسون را می‌سنجیدند واختلاف بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد موجب نوسان شد.

قیمت نفت، جز صادرات اصلی کانادا، ۳/ ۰ درصد کاهش یافت و به ۵۲.۲۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بازده اوراق قرضه دولت کانادا همراستا با خزانه‌داری ایالات‌متحده در یک منحنی با شیب تندتر جای گرفت. بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری ۷/ ۲ واحد پایه افزایش یافت و به ۹۰۱/ ۰درصد رسید.