به گزارش «ایسنا» به نقل از تریدینگ اکونومیکس، مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه دسامبر با ۱۰‌هزار نفر کاهش به ۳۶۸ هزار نفر رسید تا به این ترتیب نرخ بیکاری با ۱/ ۰‌درصد کاهش نسبت به ماه قبل به سطح ۹/ ۳درصدی برسد که کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول هفت ماه اخیر محسوب می‌شود. طی این مدت شمار شاغلان هلندی ۲۰ هزار نفر بیشتر شده و به ۹میلیون و هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می‌گیرد به ۵/ ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده که ۱/ ۰ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۱۸/ ۵ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت‌شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۹/ ۷ درصد و کمترین نرخ ثبت‌شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با ۹/ ۲درصد بوده است.

از سوی دیگر اما نرخ بیکاری در استرالیا تا پایان ۱۲‌ماه منتهی به دسامبر با ۲/ ۰ درصد کاهش نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل به ۶/ ۶ درصد رسید که این رقم، ۱/ ۰درصد کمتر از نرخ قبلی مورد‌انتظار و کمترین نرخ بیکاری ثبت‌شده در استرالیا در هفت ماه اخیر بوده است. طی این مدت شمار شاغلان تمام‌وقت استرالیایی ۸۴‌هزار نفر بیشتر شده و به هشت میلیون و ۷۲۵ هزار نفر رسیده است. شمار بیکاران این کشور تا پایان این ماه نیز با ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر کاهش به ۹۱۲ هزار و ۵۰ نفر رسید.  نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می‌گیرد به ۲/ ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده که ۱/ ۰ درصد بیشتر از رقم ثبت‌شده برای ماه قبل بوده است. این نرخ مشارکت ۱/ ۰درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی کارشناسان بود.