به گزارش «ایسنا» طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۱/ ۶۵ درصد رسیده که ۱/ ۰ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است. همچنین نرخ بیکاری جوانان که شمار افراد فاقد شغل ۲۰ تا ۲۴ سال را اندازه می‌گیرد با ۴/ ۱درصد کاهش نسبت به ماه قبل به۴/ ۱۷ درصد رسیده است. متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۸۲/ ۷درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۹/ ۲درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به می‌۲۰۲۰ با ۷/ ۱۳درصد بوده است. به تفکیک استانی در این ماه بیشترین اشتغال‌زایی مربوط به استان اونتاریو بوده است. آلبرتا و بریتیش‌کلمبیا نیز در رده‌های بعدی قرار دارند. در سال‌جاری بیشترین اشتغال‌زایی ماهانه مربوط به ماه ژوئن با اشتغال‌زایی برای ۹۵۲ هزار نفر و کمترین اشتغال‌زایی مربوط به ماه آوریل با اشتغال‌زایی منفی ۱۹۹۳ نفری بوده است.

به‌طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که بالاترین اشتغال‌زایی ماهانه مربوط به آوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال‌زایی نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است. علاوه‌بر کاهش نرخ بیکاری، نرخ رشد اقتصادی کانادا نیز بالاتر رفته است. در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر، اقتصاد کانادا ۹/ ۸درصد رشد کرده که این رقم، ۲/ ۱۹ درصد بیشتر از رشد ثبت شده در بازه مشابه منتهی به دوره قبل و ۴/ ۰ درصد بیشتر از رشد پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده است. بخش مخارج خانوار با رشد ۱۳ درصدی و سرمایه ثابت با رشد ۸/ ۱۱درصدی تاثیر زیادی را در ثبت این عملکرد داشته‌اند، اما بدترین عملکرد در این بین مربوط به تولید با رشد ۲/ ۸درصدی بوده است.دفتر پارلمانی بودجه کانادا پیش‌بینی کرده است که در سناریوی بدبینانه، اقتصاد کانادا امسال ۱۲ درصد کوچک شود. حتی در نگاه خوش‌بینانه نیز اقتصاد این کشور حدود ۵‌درصد کوچک خواهد شد که در هر دو صورت، بدترین عملکرد آن از زمان ثبت گزارش‌ها در سال ۱۹۶۱تاکنون بوده است.در حوزه تجارت خارجی، واردات کانادا نسبت به دوره مشابه فصل قبل ۲/ ۵درصد بیشتر شده است. صادرات نیز با صعود ۵/ ۱۴درصدی مواجه شده است.پیش از این رئیس بانک مرکزی کانادا با اشاره به بازگشایی تدریجی کسب‌و‌کارها گفته بود: پیامدهای کووید-۱۹ روی اقتصاد کانادا بلندمدت خواهد بود و ما یک مسیر احیای رشد طولانی و ناهموار را پیش‌رو خواهیم داشت. تیف مک‌لم با اشاره به اینکه بانک مرکزی کانادا انتظار دارد با بازگشت تدریجی مردم به کارهای خود شاهد ثبت رشد فصلی مثبت در سه ماهه پایانی سال باشیم، افزود: البته این مساله نباید این انتظار اشتباه را به‌وجود بیاورد که همه‌چیز خیلی سریع به حال اول برمی‌گردد.

متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۳/ ۰درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با ۹/ ۸درصد و کمترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با منفی ۳/ ۱۱درصد بوده است.