شرط آزمون پابرجاست

امسال مجوز استخدام برای ۲۲ هزار پرسنل به وزارت بهداشت داده شده است که اولویت آنها جذب نیروهای شرکتی و رسمی شدن آنها از طریق برگزاری آزمون است. نوبخت با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار تخت جدید قرار است در سال جدید به تخت‌های بیمارستانی اضافه شود؛ ادامه داد: از این رو وزارت بهداشت و درمان همچنان خواستار استخدام جدید نیرو خواهد بود. پس از جذب ۲۲ هزار نیروهای فوق‌الذکر، سازمان برنامه و بودجه کشور، اجازه جذب جدید نیرو برای این وزارتخانه را مجددا صادر خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: براساس قانون تنها راه استخدام، گذراندن آزمون استخدامی است. البته در لایحه بودجه ۱۴۰۰ می‌کوشیم در صورت توافق مجلس، بخشی از جذب نیرو در وزارت بهداشت را بدون برگزاری آزمون به سرانجام برسانیم. البته این امر در صورت موافقت مجلس و برای سال بعد محقق خواهد شد.

پرداخت کارانه درمان از نوزدهم تا پایان هفته

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: پرداخت کارانه کارکنان وزارت بهداشت، وظیفه سازمان برنامه و بودجه نیست و دستگاه‌ها موظفند از منابع اختصاصی خود آن را تامین کنند. اما به دلیل شرایط خاص کرونا و از آنجا که امکان کسب درآمد اختصاصی محقق نشد، سازمان برنامه و بودجه مسوولیت تامین این مبالغ را بر عهده گرفت. به گفته وی، مطالبات و کارانه‌های معوق مربوط به ۷ ماه گذشته است اما برخی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تا ۱۲،۱۳ ماه کارانه عقب مانده دارند. نوبخت افزود: می‌کوشیم تا پایان هفته آینده همه این مطالبات را پرداخت کنیم. البته سازمان برنامه خود را موظف می‌داند که کاملا بر این امر نظارت داشته باشد. قطعا مراکزی که معوقات بیشتری دارند، را در اولویت پرداخت قرار می‌دهیم.

پرداخت فوق‌العاده ویژه به تمامی کارکنان وزارت بهداشت

به گفته وی: در بخشنامه‌ای به وزارت بهداشت در روزهای آینده، به آنها اجازه خواهیم داد که کسانی که از فوق‌العاده ویژه استفاده نکرده‌اند، استفاده کنند. اما زمان انجام این کار، بسته به وزارتخانه است که از چند ماه آینده بتواند آن را اجرا کند. وزارت بهداشت و درمان از مهر یا آبان می‌تواند احکام پرسنلی کارکنان خود را متناسب با فوق‌العاده ویژه درمان اصلاح کند و از هر زمان که امکان تامین مالی را بیابد؛ می‌تواند این موارد را پرداخت کند. نوبخت در ادامه گفت: علاوه براستفاده از ظرفیت قانونی موجود برای پرداخت فوق‌العاده ویژه کادر درمان می‌کوشیم که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که در دست بررسی در سازمان برنامه است؛ منابع مالی لازم را برای اجرای کامل فوق‌العاده ویژه کادر درمان پیش‌بینی کنیم.