نزدک کامپوزت نیز تحت فشار قرار گرفت و ۳/ ۳ درصد فروریخت. پرچم‌های قرمز در نتیجه گزارش‌های دو ابرشرکت فناوری آمازون و اپل، رخ داد که پیش‌تر باعث رشد بازار ایالات متحده در هفته‌های اخیر شده بودند. آمازون هشدار داد که هزینه استخدام کارگران جدید و محافظت از آنها در برابر ویروس می‌تواند آن را با ضرر عملیاتی در سه ماهه دوم باقی بگذارد. اپل هم با اطمینان از چشم‌انداز اقتصادی، مانع از گزارش شفاف برای سه ماهه فعلی شد و سهام آن بیش از یک درصد سقوط کرد. ماروین لوه، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در این باره گفت: وقتی از طرف شرکت‌های بزرگ‌تر فناوری شنیدیم که پیش‌بینی حتی سه ماهه بعدی چقدر سخت است، این خطرات جدی‌تر شدند. سرمایه‌گذاران همچنین پس از اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ در حملات خود علیه چین در یک جلسه توجیهی کاخ سفید در روز پنج‌شنبه، گفتند که وی شواهد محکمی دیده است که ویروس کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه در ووهان سرچشمه گرفته است. رئیس‌جمهوری همچنین استفاده از اهرم تعرفه‌ها علیه پکن را مطرح کرد، اما گزارش رسانه‌های آمریکایی را مبنی بر لغو خرید اوراق قرضه ایالات‌متحده که توسط چین در نظر گرفته شده بود، رد کرد. آخرین چیزی که اکنون بازارهای مالی به آن نیاز دارند، زیرا با کووید-۱۹ درگیر هستند، تجدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین است. FTSE ۱۰۰ لندن ۳/ ۲ درصد ریزش داشت.

لوه آن تظاهرات را تا حدودی به کنگره ایالات متحده و فدرال رزرو اختصاص داد که حمایت گسترده‌ای از اقتصاد و بازارهای مالی در قالب بسته‌های امدادی و وام‌های اضطراری ارائه می‌دهند.

وی گفت: با انبوهی از نقدینگی که به سیستم مالی تزریق می‌شود، کف آن در بازار قرار گرفته است. این یک نشانه دلگرم‌کننده برای سرمایه‌گذاران است که ما واقعا می‌توانیم از ریزش یک صخره جلوگیری کنیم؟ جمعه، لحظه نادر ثبات نسبی در بازارهای نفت را نشان داد. نفت برنت با افزایش تقریبا ۵ درصدی به ۲۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که WTi با همان درصد صعود به ۱۹ دلار رسید. داده‌های سه ماهه اول منتشر شده در این هفته نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده با سریع‌ترین نرخ از بحران مالی ۲۰۰۸ افت یافته است، در حالی که یورو با سریع‌ترین سرعت در رکورد خود قرار گرفت. ایتان هریس، اقتصاددان جهانی بانک مرکزی آمریکا، در یادداشتی به مشتریان گفت: ما در حال حاضر پیش‌زمینه‌ای از تاثیر ویروس و خاموشی ناشی از آن داریم. وی افزود که تجربه چین حاکی از نتیجه مشابه یا بدتر برای ایالات متحده و اروپا در سه ماهه دوم است. بازارهای سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی برای تعطیلات عمومی بسته شدند، اما در بازارهای ارز، یوآن چین به پایین‌ترین سطح خود از ابتدای آوریل در برابر دلار آمریکا رسید.

 معاملات خارج از کشور با ۷/ ۰ درصد کاهش در یک نقطه به رقم ۱۳/ ۷ برای هر دلار رسید که شدیدترین حرکت آن از ماه مارس است. آلن روسکین، یک تحلیلگر در دویچه بانک، در یادداشتی نوشت: پول چین در حال به دست آمدن از مواضع تازه ایالات متحده و چین است. وی افزود: ما به بن‌بست ویژه‌ای رسیده‌ایم که مربوط به روایت ویروس است و مطمئنا به نفع چین نیست که ضعف ارزی را تشویق کند.