فرهاد اینالوئی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم بسیاری از امور بانکی خود را می‌توانند از راه دور انجام دهند و نیازی به حضور در بانک ندارند اظهار کرد: مدتی است که با شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی در سطح جامعه ایجاد شده است، شعب بانک‌ها به‌خاطر ارتباط مستقیم با مشتریان و تماس با پول بیشتر در معرض خطر قرار دارند. به همین خاطر استفاده از فناوری‌های روز می‌تواند در کاهش مخاطرات کمک شایانی کند.

وی افزود: امروز ۹۷ درصد از تراکنش‌های مالی در خارج از شعب اتفاق می‌افتد، اما این به این معنی نیست که مردم به هیچ عنوان به شعب مراجعه نمی‌کنند. بانک‌ها جزو سازمان‌های حساس جامعه هستند، در بسیاری از بحران‌ها که به جهت نیاز مردم همواره سعی شده از تعطیلی بانک‌ها جلوگیری شود، اما شاید بتوان با اندکی تغییر در فرآیندهای بانکی حضور مردم در بانک‌ها را بسیار محدود کرد.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با تاکید بر اینکه بانک‌ها به سرعت باید فرآیندهای خود را تغییر دهند و آماده شرایط جدید شوند گفت: اگر بانک مرکزی همراهی کند و اجازه احراز هویت الکترونیکی (e- kyc) را به بانک‌ها بدهد امکان ارائه بسیاری از خدمات به‌صورت غیرحضوری وجود دارد. بانک ایران زمین در راستای استراتژی بانکداری دیجیتال خود ضمن استفاده از فناوری احراز هویت الکترونیکی، فرآیندهای غیرحضوری بسیاری را آماده کرده است که در صورت ارائه مجوز توسط بانک مرکزی می‌تواند در این بانک عملیاتی شود.