برات کریمی در جریان این بازدید که با هدف آشنایی بیشتر و تعامل مستقیم با کارکنان معاونت امور بین‌الملل، اداره کل طرح و توسعه و اداره کل حقوقی انجام شد، ضمن کسب اطلاع از ساختار و وضعیت عملکرد هر حوزه، بازنگری در شرح وظایف و فرآیند فعالیت‌ها را پیش‌زمینه دستیابی به اهداف سازمان برشمرد. به گزارش روابط عمومی بانک دی، کریمی در بازدید از معاونت امور بین‌الملل با بیان اینکه توسعه روابط کارگزاری، شاهرگ اساسی و حیاتی برای رشد و توسعه تجارت خارجی کشور است، گفت: بدون برقراری تعامل و روابط بانکی مطمئن و سریع، امکان رشد تجارت خارجی کشور فراهم نخواهد شد و باید با اتخاذ رویکردی جدید این حوزه تاثیرگذار را پویاتر کرد.

مدیرعامل بانک دی با حضور در اداره کل طرح و توسعه ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان این واحد، نقش اداره کل طرح و توسعه را در تدوین فرآیندهای سطوح مختلف، تعیین استراتژی‌ها و اهداف کلان و برنامه‌ریزی‌ها و تحلیل‌های آماری برای ترسیم چشم‌انداز بانک بسیار حائز اهمیت دانست. وی همچنین دسترسی به آمار دقیق را پیش‌نیاز و ضرورت برنامه‌ریزی موفق دانست و به تجمیع آمارهای سازمان در اداره آمار، برنامه‌ریزی و مطالعات اقتصادی و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن واحدها در ارائه آمار تاکید کرد.

مدیرعامل بانک دی در ادامه ضمن بازدید و گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان اداره کل حقوقی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه خاص بانک‌ها در کشور و انعقاد انواع قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و نیاز به ارائه راهکارهای حقوقی و بانکی، تردیدی نیست که درک قواعد حقوق بانکی، مستلزم تسلط کامل به مسائل صنعت بانکی و آگاهی از ابعاد پرونده‌های بانکی و دانش خاص نسبت به حقوق بانکی است و انتظار می‌رود با وجود کارشناسان خبره در این حوزه پرونده‌های حقوقی بانک با سرعت بیشتری پیگیری شوند.