محمد جعفریان، معاون برنامه‌ریزی و فناوری شرکت بیمه «ما» دراین‌باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: براساس نتایج آخرین (چهارمین) دوره ارزیابی وضعیت فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه، شرکت بیمه «ما» با اختلاف ۵/ ۳ امتیاز نسبت به شرکت اول، حائز رتبه سوم و دریافت تندیس در چهارمین دوره ارزیابی انفورماتیک در بین ۳۲ شرکت‌ بیمه‌ای فعال در صنعت بیمه کشور شد. این اتفاق مهم در حالی رخ داده است که شرکت بیمه «ما» در شاخص‌هایی نظیر امنیت شبکه و اطلاعات، پشتیبانی و نگهداری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها، نوآوری و خلاقیت و منابع مالی و انسانی حائز بالاترین امتیاز و کسب رتبه نخست شد.

به گفته او عملکرد شرکت بیمه «ما» در شاخص بسیار مهمی چون امنیت شبکه و اطلاعات حاکی از بیشترین میزان انطباق با استاندارد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISO/ IEC۲۷۰۰۱:۲۰۱۳ ) در سطح صنعت بیمه کشور و اجرا و آزمون کامل متدولوژی‌های ECSA-OWASP TESTING GUIDE V۴ است که این مهم نشان‌دهنده توجه مدیران ارشد شرکت به جایگاه فناوری اطلاعات و همچنین توانمندی‌ها و تخصص مدیران و کارشناسان مدیریت فناوری اطلاعات شرکت در این حوزه است. علاوه بر این، در دو شاخص پشتیبانی و نگهداری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و خلاقیت و نوآوری نیز عملکرد شرکت در رتبه نخست میان ۳۲ شرکت بیمه‌ای حاضر در صنعت بیمه کشور بود که نشان از انجام بی‌وقفه عملیات بیمه‌ای، کارآیی حداکثری سیستم‌ها و عرضه راه‌حل‌های نوآورانه و مبتکرانه در ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

پرداختن به این موضوع، از این جهت برای شرکت‌های بیمه دارای اهمیت است که بدانیم با توجه به نتایج آخرین دوره آمارگیری «برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات» مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۶، شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور رشد چشمگیری داشته و ضریب نفوذ کاربران اینترنت با ۳/ ۴۱ درصد رشد به عدد۶۴درصد در بین جمعیت بالای ۶ سال رسیده است. از این‌رو با روند رو به گسترش فناوری اطلاعات در زندگی شهروندان، امنیت و آرامش خاطر بیمه‌گذاران با ایجاد امنیت فناوری اطلاعات نمود بیشتری خواهد داشت.

جعفریان خاطر‌نشان کرد: در عصر دیجیتالی شدن باید توجه داشت که تبدیل شدن به یک بازیگر دیجیتالی در صنعت بیمه صرفا با سرمایه‌گذاری سنگین در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات رخ نخواهد داد و شرکت‌ها باید در افق آتی خود برای بهبود و پیشرفت، تحول در فناوری را پیگیری کنند. مساله اساسی در این خصوص اتخاذ رویکرد هوشمندانه برای به خدمت گرفتن فناوری است، چراکه اغلب شرکت‌ها، از بسیاری از تکنولوژی‌های موجود به‌صورت موردی بهره می‌گیرند، حال آنکه تکنولوژی‌ها باید براساس استراتژی‌ها و در راستای تحقق اهداف سازمان انتخاب و به‌کارگرفته شوند.