در پنجمین روز هفته، دلار روندی رفت و برگشتی داشت، اتفاقی که در روزهای اخیر به کرات در بازار تکرار شده است. روز چهارشنبه، دلار معاملات خود را در محدوده ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز کرد؛ مدت کوتاهی از آغاز معاملات نگذشته بود که بهای این ارز تا مرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان پایین رفت و حتی فشار فروش موجب شد که در مقطع کوتاهی این ارز در محدوده ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان نیز نوسان کند. با این حال، در این محدوده خریداران به بازار وارد شدند و توانستند به سرعت قیمت را به کانال ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومانی بازگردانند. روند نوسان رفت و برگشتی دلار در روز سه‌‌شنبه نیز تکرار شده بود، البته با شدتی بیشتر. در آن روز، دلار از کانال ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان شروع به عقب‌نشینی کرد و پس از فراز و فرودهایی در کانال ۱۴ هزار تومان به انتهای کانال ۱۳ هزار تومانی رفته بود. دلار چند بار به کانال ۱۴ هزار تومانی بازگشت و در نهایت در کانال ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان روز سه شنبه به کار خود پایان داد.

روز گذشته سکه نیز نوسانات رفت و برگشتی زیادی را تجربه کرد، البته تمام این تغییرات قیمتی در دامنه محدود ۴ میلیون و ۳۰۰ تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صورت گرفت. کف قیمت سکه در این روز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سقف آن ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود؛ قیمتی که سکه ساعت ۴ بعدازظهر با آن معامله می‌شد، ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود. این قیمت ۸۰ هزار تومان پایین‌تر از روز سه‌شنبه بود. سکه در چهارمین روز هفته ۱۳۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرده بود. به گفته فعالان، در روزهای اخیر رفتار سکه برای معامله‌گران پیش‌بینی پذیرتر شده است؛ چراکه دامنه نوسان آن محدودتر شده است. با این حال، دلار با رفتارهای هیجانی، نوسان‌های شدید رفت و برگشتی، شگفتی بسیاری از بازیگران ارزی را رقم زده است. به گفته فعالان، بازار ارز از یکسو به شدت به اخبار سیاسی واکنش نشان می‌دهد و از سوی دیگر نوسان‌گیران نیز سعی می‌کنند در دامنه‌های مشخص قیمت‌ها را بالا و پایین کنند. در واقع برخی باور دارند، در روزهایی که میزان تقاضا یا عرضه چندان تفاوتی با یکدیگر ندارد، نوسان‌گیران سعی می‌کنند، با استفاده از نوسانات رفت و برگشتی کسب سود کنند. در این نوع معاملات تشخیص نقاط کف و سقف از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در کنار این، از آنجا که تقاضای خرد زیادی از سوی افراد عادی در بازار وجود دارد، دلالان خرد نیز روزانه سودهای زیادی را کسب می‌کنند، چراکه با اختلاف زیادی نسبت به قیمت معاملات عمده، دلار را به مشتریان خرد عرضه می‌کنند. برخی از این دلالان حتی از خود دلاری ندارند؛ به شما یک قیمت دلار را پیشنهاد می‌دهند که ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت بازار است. سپس به بازار می‌روند و دلار مورد نظر شما را تهیه می‌کنند و ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان به ازای هر دلار سود می‌کنند. در این شرایط در یک معامله ۵ هزار دلاری، یک میلیون و ۵۰۰ الی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود برای دلال وجود دارد.

به گفته فعالان، یکی از متغیرهایی که می‌توانست روند بازار را در روز چهارشنبه تحت‌تاثیر قرار دهد، خبر ذخیره‌سازی نفت روی دریا از سوی ایران بود. برخی فعالان عنوان می‌کردند، این موضوع نشان‌دهنده آن است که تحریم‌ها تا حدی صنعت نفت را تحت فشار قرار داده‌اند، امری که می‌تواند منجر به کاهش درآمدهای نفتی و به تبع آن درآمدهای ارزی شود. برخی دلالان سعی کرده‌اند با جوسازی پیرامون این خبر دامنه نوسان را شدت بخشند. با این حال، عده زیادی از فعالان باور دارند، ورود ارز به کشور توسط صرافی‌ها کمی تسهیل شده است و همین موضوع در کاهش نوسانات افزایشی بازار اثرگذار بوده است. از نظر آنها، دلار در روزهای جاری بیشتر در بازار یافت می‌شود، ولی آنچه هم چنان از قیمت حمایت می‌کند، تقاضای بالاست. برخی فعالان باور دارند؛ در‌صورتی که این حجم از دلار در ماه‌های پیش در بازار وجود داشت، قیمت هم‌اکنون در سطح پایین‌تری بود و این همه تقاضای احتیاطی و سفته‌بازی نیز وارد بازار نشده بود. از نظر آنها، بخشی از رشد زیاد تقاضا ناشی از شکسته شدن پیاپی مرزهای مقاومتی در بازار بوده است. در این شرایط، برخی از افراد تصمیم می‌گیرند برای حمایت از دارایی خود اقدام به خرید ارز کنند.