وی با اشاره به اینکه این روابط برای انجام بهتر امور مربوط به مشتریان است گفت: در سال ۹۴ حجم تعاملات بین‌المللی بانک ملت حدود ۸۸/ ۲ میلیارد دلار بود که گشایش اعتبارات اسنادی، حوالجات و... را شامل می‌شود. در سال گذشته این عدد به ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید و افزایش ۴ برابری در این بخش به ثبت رسید که نشان‌دهنده گشایش‌های قابل توجه در سطح بین‌المللی است. این مقام ارشد نظام بانکی کشور افزود: امروز نیز در ۵ ماه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، حجم تعاملات بین‌المللی بانک ملت بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت و ما امیدواریم تا پایان سال‌جاری حجم تعاملات بین‌المللی شامل اعتبارات اسنادی و حوالجات به حدود ۱۴میلیارد دلار برسد. اخلاقی خاطرنشان کرد: ۱۰ بانک ایرانی اخیرا قرارداد فاینانسی را با اوبر بانک اتریش به امضا رساندند.

همچنین با دانسکه بانک دانمارک نیز تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید. وی از توافق با مجموعه‌هایی برای استفاده از این خطوط اعتباری در داخل کشور سخن گفت و افزود: درباره اختصاص ۲۰درصد از این منابع به پروژه‌ها تاکنون صحبت شده و بانک ملت در این زمینه فعالیت‌هایی را خواهد داشت. مدیرعامل بانک ملت درباره روند پرداخت وام ازدواج در این بانک گفت: بانک مرکزی به‌منظور رفاه حال جوانان و تسهیل امر ازدواج، با هماهنگی نظام بانکی مسوولیت‌هایی را به بانک‌ها واگذار کرد.اخلاقی گفت: بانک‌ها البته در زمینه منابع قرض‌الحسنه با محدودیت‌هایی مواجه هستند ولی در عین حال، تعهد کردند ۷۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه را تا پایان شهریورماه اجرایی کنند.وی افزود: از زمان شروع پرداخت تسهیلات تا اواخر شهریورماه سال‌جاری حدود ۳۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج توسط بانک ملت پرداخت شد؛ البته به‌دلیل در جریان بودن برخی پرونده‌ها این عدد به ۴۵ هزار مورد خواهد رسید و با در نظر گرفتن مهلت یک‌ماهه، سهمیه بانک ملت در زمینه طرح ضربتی وام ازدواج تکمیل می‌شود.

 اخلاقی تصریح کرد: بعد از این توافق بانک‌ها، ‌صف متقاضیان دریافت وام ازدواج به‌صورت محسوسی کاهش یافت و می‌توان گفت از بعد مهرماه امسال دیگر صف قابل ملاحظه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد. وی درباره تعیین تکلیف شعب فروش ارز مسافرتی بانک‌ها در فرودگاه‌ها بعد از حذف پرداخت ارز مسافرتی گفت: پس از تصمیم به توقف فروش ارز مسافرتی، این تصمیم به بانک‌ها ابلاغ شد؛ البته اینکه پس از تصمیم جدید، فروش اساسا صورت نگیرد یا اینکه فروش با نرخ‌های دیگری صورت بگیرد، تفاوت دارد.

مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد و متعاقب تصمیم جدید بانک مرکزی، از همان درگاه‌هایی که نسبت به فروش ارز به متقاضیان اقدام می‌کردیم، طبیعتا با شرایط جدید فروش ارز را ادامه خواهیم داد و این تصمیم شامل شعب بانک‌ها در فرودگاه‌ها نیز می‌شود.وی گفت: به‌نظر می‌رسد با تغییر شیوه‌ای که احتمالا در دستور کار بانک مرکزی است دیگر نیازی به عرضه پول‌های کاغذی در فرودگاه‌ها نباشد. با این وجود، تصمیم جدید باید در این زمینه به بانک‌ها اعلام شود؛ ولی ممکن است شیوه فروش ارز به متقاضیان تغییر کند و با سیاست‌های جدید بانک مرکزی، تغییراتی در سطح شبکه بانکی کشور در این زمینه اعمال خواهد شد.