بانک مرکزی ضوابط و شرایط انتقال وجه کارت به کارت دوجانبه بدون حضور کارت را به بانک‌های کشور ابلاغ کرد. طبق این نامه بانک‌ها از این پس می‌توانند عملیات آغاز و تجمیع تراکنش‌های مربوط به این خدمت را به شرکت‌های حقوقی واگذار کنند، هرچند مسوولیت رعایت دستورالعمل‌ها‌ و استانداردهای مرتبط برعهده خود بانک‌ها خواهد بود. عنوانی که برای این اشخاص حقوقی در نظر گرفته شده، «پرداخت‌ساز» است. تراکنش انتقال وجه از این راه، باید تحت‌کنترل بانک یا موسسه اعتباری باشد. بانک مرکزی از این اقدام به‌عنوان گامی مهم برای ایجاد بستر بانکداری‌باز یاد کرد.

طبق اعلام بانک‌مرکزی، انتقال کارت به کارت دوجانبه توسط برنامک‌های بانک‌ها یا مؤسسات اعتباری یا پرداخت‌سازان طرف قرارداد با آنها، از تاریخ این نامه با رعایت الزامات امکان‌پذیر است.

طبق بند ۲ ابلاغیه جدید، بانک یا موسسه اعتباری می‌تواند با پذیرش تمامی مسوولیت‌های مترتب به ارائه خدمت مزبور، عملیات آغاز و تجمیع تراکنش‌های مرتبط با خدمت را به اشخاص حقوقی تحت‌عنوان پرداخت‌ساز واگذار کند؛ البته این برون‌سپاری نافی هیچ‌کدام از وظایف قانونی و مقرراتی بانک یا موسسه اعتباری نیست و مسوولیت رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و استاندارد مرتبط بر عهده بانک یا موسسه اعتباری است. در صورت تجمیع خدمات چند بانک، برنامک پرداخت‌ساز باید امکان انتخاب بانک یا موسسه اعتباری ارائه‌دهنده خدمات را برای مشتری فراهم کند. همچنین برنامک پرداخت‌ساز نمی‌تواند به‌صورت خودکار، بانک ارائه‌دهنده خدمت را انتخاب کند و این انتخاب باید از سوی مشتری انجام شود. براساس مفاد این ابلاغیه، پس از دریافت درخواست از سوی برنامک پرداخت‌ساز، تراکنش انتقال‌وجه باید تحت‌کنترل بانک یا موسسه اعتباری ارائه‌دهنده خدمت و توسط زیرساخت‌های آن صورت بگیرد.