گروه بنگاه‌ها: دکتر سیف، رئیس کل بانک مرکزی در همایش سراسری مدیران بانک صادرات ایران که در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، بر نقش با اهمیت بانک‌ها در توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: بانک صادرات ایران با اتکا به اعتبار، روزآمدی و نیروی انسانی دلسوز و توانمند خود می‌تواند نقش برجسته‌ای در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، رئیس کل بانک‌مرکزی با حضور در همایش سراسری مدیران این بانک بر استفاده از همه توان و ظرفیت نظام بانکی برای کمک به تولید و ایجاد اشتغال تاکید کرد. رئیس کل بانک مرکزی، بانک را بنگاهی اقتصادی، اجتماعی دانست و گفت: بانک تنها بنگاه اقتصادی نیست و مسوولیت‌های اجتماعی و اقتصادی نیز دارد. این بنگاه اقتصادی زمانی می‌تواند مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کند که بتواند درآمدزا و سودده باشد. سیف سرمایه انسانی و فرهنگ سازمانی را دارایی مهم خواند و اظهار کرد: نیروی انسانی، دارایی بزرگ و سرمایه قابل‌اتکایی است که به مدد آن می‌توان اهداف کلان سازمانی را محقق کرد. این دارایی و سرمایه بزرگ می‌تواند در مواقع حساس به نظام بانکی کمک کند. وی یادآوری کرد که نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی موجود در بانک صادرات ایران، سرمایه‌های ارزشمندی است که می‌تواند حرکت این بانک به سمت اهداف بزرگ و کلان و تکرار موفقیت‌های گذشته را تسریع کند. سیف توضیح داد: سازمان‌ها عمر محدودی ندارند و می‌توانند در هر مقطع و نقطه‌ای تولد و حیات مجدد داشته باشند. بانک صادرات نیز مانند سایر بانک‌ها از این سرمایه بزرگ بهره‌مند بوده و امیدوارم این نقطه عطف در این سازمان نیز ایجاد شود. رئیس شورای پول و اعتبار ضمن تشکر از همکاری بانک صادرات در حل و فصل مساله موسسه منحله «میزان» گفت: بانک مرکزی همواره وسواس و دقت نظر لازم را در این قبیل مسائل داشته و در این زمینه هیچ هزینه و تکلیفی از جانب بانک مرکزی بر بانک صادرات تحمیل نشده چرا که همیشه این نکته مدنظر بانک مرکزی است که هر بانکی ذی‌نفعان خاص خود را دارد و ما به‌دنبال زیان‌دهی آنها نیستیم.‌ ساماندهی موسسه «میزان» با تفاهم به عمل آمده میان معاونت نظارتی بانک مرکزی و مدیران وقت بانک صادرات انجام و همان زمان از سوی بانک صادرات اعلام شد که این درخواست با بررسی همه جوانب صورت گرفته است.

وی از مدیران قبلی و فعلی و نیز کارکنان بانک صادرات ایران به خاطر پذیرش مسوولیت تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسه میزان و کمک به حل یکی از مسائل پولی کشور قدردانی کرد. رئیس کل بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد بانک صادرات ایران نسبت به گذشته قویتر و منسجم‌تر و با کمک نیروی انسانی خود به سمت اهداف اقتصادی متعالی کشور و حمایت از تولید و اشتغال حرکت کند و نقش برجسته‌ای در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد. وی اضافه کرد: با وجود تجربه لازم در مدیریت بانک صادرات، زمینه برای تحقق این مهم وجود دارد. سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این همایش گزارشی از عملکرد این بانک ارائه کرد و گفت: مدیران و کارکنان بانک صادرات ایران با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند که برای رشد و تعالی اقتصاد کشور و تحقق بیانات رهبری و شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» با جان ودل تلاش کنند. وی بانک صادرات ایران را در شفاف‌سازی صورت‌های مالی خود پیش‌‌قدم دانست و افزود: بانک صادرات ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی و بورسی کشور و با حمایت دولتمردان و مسوولان کشور به خصوص بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، به‌دنبال ایفای نقش خود در شکوفایی اقتصاد و نظام بانکی کشور بوده است.