گروه بنگاه‌ها: براساس آمار‌های رسمی از ابتدای سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۱ بیش از ۱۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از سوی بانک‌های کشور به متقاضیان پرداخت شده است.این در حالی است که از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ این رقم با ۷۰ درصد رشد به بیش از ۱۹۱ هزار میلیارد ریال رسیده است. جزئیات آمار یادشده نشان می‌دهد بانک‌های مسوول پرداخت وام ازدواج در سال ۱۳۸۸ معادل ۲۰ هزار و ۸۲ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت کرده‌‌اند که این رقم در پایان سال ۱۳۹۱ به ۳۱ هزار و ۴۱۳ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال رسیده است.

براساس این آمار، با آغاز دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ میزان وام پرداختی به زوج‌های جوان به ۲۹ هزار و ۶۳ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال رسیده و این رقم در پایان سال ۱۳۹۵ به ۹۸ هزار و ۳ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال افزایش یافته است. براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۵ مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوجین تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافته و بانک مرکزی، بانک‌های کشور را موظف به پرداخت این تسهیلات از محل قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز بانک‌ها کرده است.

براساس اظهارات مقامات بانک مرکزی، در آذرماه سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کرده‌اند. بنابر آمار بانک مرکزی از ابتدای راه‌اندازی سامانه تسهیلات ازدواج در این بانک، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند. در سال ۱۳۹۳ تعداد ۱۲ بانک در طرح پرداخت وام ازدواج حضور داشتند که این تعداد در حال حاضر به ۳۱ بانک افزایش یافته است.