ایبنا: رئیس کانون بانک‌های خصوصی با تاکید بر لزوم حمایت ویژه دولت از بانک‌ها گفت: جنگ قیمتی ماه‌های اخیر در بانک‌ها ناشی از اوراق منتشر شده ازسوی دولت با هدف تامین منابع لازم برای اجرای طرح‌ها بوده است.کوروش پرویزیان درباره مباحث مطرح درباره جنگ بانک‌ها بر سر نرخ سود و لزوم ورود شورای پول و اعتبار به این موضوع، افزود: اولین موضوع که باید به آن تاکید کرد این است که مسیر این‌چنینی مناسب نیست و مشکل جدی برای کشور و شبکه بانکی ایجاد می‌کند. رئیس کانون بانک‌های خصوصی کشور اظهار کرد: همچنین نظام اقتصادی کشور تحت تاثیر جدی قرار گرفته و بی‌ثباتی در بازارها تقویت می‌شود. به ویژه دستاوردهای مهم بانک مرکزی در سال‌های اخیر را نیز ممکن است تحت‌تاثیر قرار بدهد.

پرویزیان ادامه داد:‌ اولین موضوع این است که خود بانک‌ها تشویق شوند تا به چارچوب‌های تعیین شده بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار بازگردند و این به‌عنوان اولین قدم مطرح است و البته مساعدت‌ها و کمک‌های ویژه‌ای از سوی بانک مرکزی و دولت باید به بانک‌ها و به‌ویژه بانک‌های خصوصی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه جنگ قیمتی در ماه‌های اخیر عمدتا ناشی از اوراق منتشرشده دولت برای تامین کسری بودجه در بخش‌هایی مانند سلامت، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، نیرو و... بوده است.مدیر عامل بانک پارسیان افزود: یک بسته سیاستی از سوی پژوهشکده پولی و بانکی تدوین شده و قرار بوده به مرحله اجرا گذاشته شود که ثبات بازار مالی را تقویت کند، ولی به هر دلیل اجرایی نشد. از جمله موارد آن این بود که تنگنای مالی بخش‌های مختلف کشور در حوزه‌های مختلف دولت و دستگاه‌های مرتبط با آن از طریق تسهیلات کمک شود تا بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت و سرمایه بانک‌ها نیز افزایش یابد.