گروه بنگاه‌ها: برنامه راهبردی ثامن، توانمندسازی و هم‌افزایی، ارتقای توان سازمانی در بخش‌های مختلف برای از بین بردن فاصله این تعاونی با بانک‌ها و موسسات مالی در فضای رقابتی اعلام شد. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن، محمدابراهیم پورزرندی با اشاره به تدوین و ابلاغ شرح وظایف جدید کارکنان روابط عمومی افزود: باید کارکنان روابط عمومی فراتر از وظیفه و انتظار تلاش کنند؛ چراکه نقش این مجموعه تاثیرگذارتر از سایر واحدهای سازمان است. پورزرندی بر اطلاع‌یابی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهندگی در درون و بیرون سازمان تاکید و اظهارکرد: هوشیاری و مدیریت صحیح اخبار، اطلاعات و ارتباطات، ضامن موفقیت ثامن در مرحله گذار از تعاونی به موسسه اعتباری است. وی حیطه فعالیت روابط عمومی بانک‌ها و موسسات را به‌دلیل ارتباط مستقیم با افکار عمومی بسیار حساس و آسیب‌پذیر برشمرد و تاکید کرد: تلاش آگاهانه مدیریت روابط عمومی تصویر و شهرت ۱۹ ساله سازمان را حفظ می‌کند.

مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن گران‌ترین ریسک را ریسک شهرت عنوان کرد و گفت: مدیریت روابط عمومی حافظ شهرت و برند سازمان است؛ چراکه اگر برند سازمانی دچار خدشه و آسیب شود جبران آن سخت و غیرممکن می‌شود.وی لازمه مدیریت در عصر ارتباطات و اطلاعات را مدیریت پیشرو در روابط عمومی اعلام و تاکید کرد: در شرایط کنونی با وجود بسترها، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تعاملی دوسویه که به‌صورت مستمر در حال فعالیت و بمباران اطلاعاتی افکار عمومی هستند، چگونگی کسب، مدیریت صحیح، پالایش و انتقال اطلاعات و اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان از اهمیت بالایی برخوردار است. پورزرندی اطلاع از رفتار و برنامه‌های رقبا را از وظایف مهم روابط عمومی عنوان و تصریح کرد: کسب اطلاعات کامل از وقایع پیرامون و اطلاع‌رسانی آن به مدیران نقش مهمی در تصمیم‌گیری و انجام واکنش مناسب دارد. وی از مدیریت روابط عمومی به‌عنوان پیشخوان سازمان یادکرد و گفت: باتوجه به محدودیت‌هایی که از طریق نهاد‌های قانون‌گذار در مسیر فعالیت ثامن وجود داشت، روابط عمومی مجال انجام رسالت اصلی خود را نداشته است، همچنین انتظار می‌رود پس از دریافت مجوز، حرکت شانه‌به‌شانه با رقبا و سبقت گرفتن از آنان را در برنامه هوشمندانه مدیریت روابط عمومی شاهد باشیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن بابیان اینکه ثامن در قیاس با سایر رقبا با درصد بالایی از سپرده‌گذاران و متقاضیان خرد روبه‌رو است، افزود: با دریافت مجوز، حضور در عرصه رقابت بانکی و ارائه خدمات متنوع و به روز که بستر آن فراهم شده، تعامل سازنده با مشتریان افزایش می‌یابد. پورزرندی وظیفه ذاتی روابط عمومی را کسب اطلاعات، ایجاد ارتباطات همگام با چشم‌انداز و ماموریت راهبردی دانست و اظهار کرد: باید اعتلا بخشیدن به برند ثامن از برنامه‌های بنیادین روابط عمومی باشد. در این روند چشم‌انداز ثامن خلق ارزش برای همه گروه‌های ذی‌نفع «مشتریان، سهامداران، کارکنان» خواهد بود. وی همچنین اول ماندن را مهم‌تر از اول شدن دانست و از راه‌اندازی مرکز تماس در مدیریت روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن خبرداد و گفت: وظیفه کارکنان روابط عمومی اطلاع از جایگاه سازمان در ابعاد بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی، استانی و حفاظت از حیثیت برند است.