گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: با هدف افزایش ضریب بهره‌وری و سودآوری بانک اقتصاد نوین، مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم در واحدهای مرتبط بانک صورت گرفته و به زودی شاهد بهبود شاخص بهره‌وری در بانک اقتصاد نوین خواهیم بود.به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، علی اصغر سفری در گردهمایی سراسری بزرگ بانک اقتصاد نوین در استان تهران که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران، سرپرستان مناطق و روسای شعب تهران این بانک برگزار شد، با اشاره به لزوم ارتقای سطح کیفی خدمات بانک گفت: برنامه‌های متنوعی برای افزیش ضریب بهره‌وری در بانک اقتصاد نوین در دستور کار قرار دارد که بررسی ماهانه عملکرد شعب و مناطق از جمله این اقدامات خواهد بود؛ ضمن اینکه در این راه رضایتمندی مشتریان باید به‌عنوان الگوی اصلی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برقراری انضباط مالی و مدیریت منابع و مصارف بانک، قائل شدن اولویت برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، تخصیص تسهیلات نظارت شده به مشتریان به روش اعتبار خریدار، تسهیل صدور ضمانت‌نامه برای پیمانکاران و ارائه‌کنندگان خدمات فنی و مهندسی برای اجرای طرح‌های داخلی و خارجی، استفاده از ظرفیت گواهی سپرده خاص در تامین منابع مالی طرح‌ها و واحدهای تولیدی و گسترش دامنه نفوذ کارت‌های اعتباری برای خرید کالاهای با دوام تولید داخل از جمله برنامه‌های آتی بانک اقتصاد نوین به شمار می‌رود.سفری گفت: برای دستیابی به این هدف باید خود را به‌صورت مستمر با تکنیک‌های روز مدیریت مجهز و زمینه را برای کسب مهارت بیشتر فراهم کنیم. وی افزود: در بخش خصوصی بهره‌وری و سوددهی از اهم اهداف و برنامه‌ها به شمار می‌رود که این هدف در دستور کار بانک اقتصاد نوین قرار گرفته است و بانک اقتصاد نوین به‌عنوان طلایه‌دار نظام بانکی خصوصی کشور به این موضوع توجه دارد. سفری توجه به بهداشت اعتباری را از الگوهای پایه‌ای کسب سود و بهره‌وری دانست و گفت: این شاخص در کنار رعایت الگوهای مشتری مداری موفقیت بانک را تضمین خواهد کرد.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به لزوم موفقیت در بنگاه‌های خصوصی گفت: خدمات بنگاه‌های خصوصی از جمله بانک‌ها مستقیما در اختیار آحاد مردم جامعه قرار می‌گیرد، در چنین شرایطی موفقیت در سازمان‌های خصوصی از اهمیت دو چندان برخوردار است. وی تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به فضای حاکم بر نظام بانکی، برای کسب موفقیت راهی جز متمایز شدن وجود ندارد. به گفته سفری اقتصاد نوین باید بانکی شاخص و ویژه برای مشتریان باشد. مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: تمایز در صورتی ایجاد خواهد شد که به اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌های مشتری پاسخ داده شود.