بانک ملت برای دریافت مطالبات معوق خود بخشنامه‌هایی را تنظیم و اختیاراتی را به زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کرده است. «علی‌ دیواندری»، مدیرعامل بانک ملت در گفت‌وگو با خبرنگار جامع‌نیوز گفت: میزان مطالبات معوق بانک ملت که قبلا ۱۳‌درصد بوده طی ماه‌های اخیر به ۹‌درصد کاهش یافته است.وی افزود: دریافت مطالبات معوق شیوه‌ای است که خود بانک‌ها برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند که بانک ملت هم بخشنامه‌هایی را در این رابطه تنظیم کرده و اختیاراتی را به زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کرده است.

دیواندری در خصوص مهلت فروش اوراق مشارکت گفت: مهلت فروش اوراق مشارکت که قیمت هر اوراق ۵۰۰‌هزار تومان بوده به اتمام رسید که تنها ۵۰‌درصد از این اوراق به فروش رفت.

وی با اشاره به فروش نرفتن ۵۰‌درصد اوراق مشارکت افزود: رقابت نرخ ۵/۱۵‌درصدی که بین بانک‌ها و سازمان سرمایه وجود دارد، دلیل اصلی به فروش نرسیدن ۵۰‌درصد این اوراق است.

مدیر‌عامل بانک ملت در رابطه با طرح خرید تضمینی گندم اظهار‌داشت: این طرح از دو سال پیش در حال انجام است که این کار در سال ۸۶ با کیفیت بهتری انجام گرفت به طوری که تعداد مراجعین به نسبت گذشته خیلی کم‌ شده و افراد بیشتری از ابزارهای الکترونیک استفاده می‌کنند.

دیواندری ادامه داد: مبلغ هزینه شده برای این طرح ۲۵۰۰‌میلیارد تومان بوده که از ابتدای نیمه فروردین تا نیمه مهر‌ماه سال ۸۶ انجام شده که سال آینده هم از ۱۵‌فروردین آغاز و تا نیمه مهر‌ماه ادامه دارد.