عملکرد ۶ ماهه طرح قرض‌الحسنه سکه طلا از استقبال مردم در سراسر کشور از این طرح حکایت دارد؛ به نحوی که در همین مدت مردم بیش از ۱۵۴‌هزار سکه طلا در این حساب سپرده‌گذاری کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، طرح قرض‌الحسنه سکه طلا که از هفتم مردادماه امسال جهت جذب سکه‌های طلای راکد مردم و اعطای آنها به متقاضیان با همکاری بانک رفاه و صندوق مهررضا راه‌اندازی شد، با استقبال مردم در سراسر کشور مواجه شده و عملکرد ۶ ماهه این حساب نشان می‌دهد مردم بیش از ۱۵۴‌هزار سکه طلا در این حساب سپرده‌گذاری کرده‌ و سرمایه‌های راکد خود را در چرخه اقتصادی خیرخواهانه وارد کرده‌اند.

عملکرد ۶ ماهه این طرح یعنی از اوایل مردادماه تا اواخر دی‌ماه امسال نشان می‌دهد مجموعا ۱۵۴‌هزار و ۶۳ سکه طلا در این طرح سپرده‌گذاری شده است که حدود ۵۳‌هزار سکه در شعب بانک رفاه در سطح تهران و کرج و مابقی در شعب این بانک در سایر نقاط کشور صورت گرفته است.

به این ترتیب در ماه‌های نخست اجرای این طرح معادل رقم قابل توجهی از سرمایه‌های راکد مردم وارد عملیات بانکی و اقتصادی کشور شده است و انتظار می‌رود روند افزایش استقبال مردمی‌از این طرح ادامه داشته باشد.

از کل رقم سکه‌های سپرده‌گذاری شده، ۶۲‌هزار و ۵۳۶ سکه تمام بهار آزادی، ۳۳‌هزار و ۷۹۸ سکه نیم بهار آزادی و ۵۷‌هزار و ۷۲۹ سکه ربع بهار آزادی بوده است.

عملکرد ۶ ماهه طرح قرض‌الحسنه سکه طلا نشان می‌دهد تاکنون ۱۴۲۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه سکه طلا به متقاضیان اعطا شده است. همچنین از کل ۱۵۴‌هزار سکه سپرده‌گذاری شده در این طرح، فقط ۱۷‌هزار و ۲۱۲ سکه از سوی صاحبان آنها بازپس گرفته شده است. حدود ۲‌هزار و ۴۴۰ سکه نیز به علت عدم تایید اصالت سکه به مشتریان عودت داده شده است.

بر اساس آمار اعلامی ‌بانک رفاه، از آغاز اجرای این طرح تا اواخر دی‌ماه امسال بیش از ۵۵‌هزار نفر از شهروندان برای کسب اطلاع از این حساب به شعب بانک رفاه مراجعه کرده‌اند. همچنین بالغ بر ۱۹‌هزار نفر از شهروندان جهت قرض دادن سکه به شعب بانک مراجعه کرده و در این طرح سپرده‌گذاری کرده‌اند و در مقابل، تاکنون بیش از ۱۰‌هزار نفر نیز برای دریافت تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه به شعب بانک مراجعه کرده‌اند. آمار سکه‌های پذیرش شده در طرح قرض‌الحسنه سکه طلا نشان می‌دهد از ابتدای اجرای این طرح تاکنون روند سپرده‌گذاری در این حساب به طور دائمی‌رو به افزایش بوده است.