گروه بنگاه‌ها: با توسعه فعالیت‌های الکترونیک در عرصه مبادلات اقتصادی و به‌ویژه خرید آنلاین، برای مصون بودن از برخی چالش‌ها و مشکلات در این عرصه رعایت اصول ایمنی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، رعایت نشدن برخی مسائل احتیاطی سبب ایجاد زمینه مناسب برای افرادی است که با انگیزه سوء‌استفاده و با ترفندهای گوناگون مبادرت به کلاهبرداری از این طریق می‌کنند و علاوه‌بر خسارت‌های اقتصادی و مالی برای خسارت دیدگان، موجب خدشه به امنیت روانی آنها می‌شوند. در همین ارتباط بانک صادرات ایران که بنا به تایید دستگاه‌های مسوول و ذیربط، از آخرین نرم‌افزارها‌ و سخت‌افزارهای مربوط بهره می‌گیرد، به شهروندان و هموطنانی که برای سهولت در تهیه کالا یا خدمات مورد نیاز اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کالا و خدمات می‌کنند به‌صورت اکید رعایت پاره‌ای از نکات را در سایت خود به نشانی www.bsi.ir یادآور می‌شود.

بررسی و اطمینان یافتن از نماد اعتماد الکترونیکی بر روی سایت، برخورداری سایت فروشگاه از گواهی SSL که یک استاندارد وب است و برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، درج نشان و اطلاعات تماس با فروشگاه و امکان مراجعه حضوری برای خریدار و ... در شمار این نکات هستند. همچنین رایانه یا تبلت مورد استفاده در خرید اینترنتی الزاما باید دارای قابلیت‌های ایمنی به‌روز برای مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها باشند. شایان توجه است؛ با تشدید فرآیند مقابله با عرضه کالاهای قاچاق و راه‌اندازی سایت‌های فروش اینترنتی، برخی سودجویان به ارائه کالاهای فاقد کیفیت روی آورده‌اند که از این رهگذر، دریافت‌کنندگان این نوع محصولات نیز ضمن متحمل شدن زیان‌های مالی، ممکن است به‌دلیل استفاده از محصولات جعلی و تقلبی در معرض سایر مشکلات و عوارض جانبی آن قرار گیرند.