بانک صادرات در پی انتشار خبر رفع تحریم‌های بانکی از سوی شورای اجرایی اتحادیه اروپا، بیانیه‌ای صادر کرد. در ابتدای این بیانیه آمده است: تحریم‌های بین‌المللی، در کنار دیگر مشکلات، گره‌های ناگشودنی بر کار این بانک زده بود که با تدبیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری مدظله العالی و تلاش دولت تدبیر و امید طی مذاکرات متعدد با مقامات مختلف اتحادیه اروپا و با تمهیدات پیوسته حقوقی بانک گشوده شد تا به یاری خداوند و تلاش مجدانه کارکنان بانک، به‌ویژه در شعب و واحد‌های خارج از کشور، خروج از تحریم شعب بین‌الملل بانک صادرات ایران و شعبه لندن، فصل جدیدی را آغاز کند.

در بیانیه بانک صادرات تاکید شده است برداشته شدن انسداد از دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور که به تنهایی دارای بیش از پنجاه درصد توانمندی‌های نظام بانکی در خارج از کشور است، نه‌تنها برای ذی‌نفعان این بانک بلکه برای کل اقتصاد کشور نیز نویدبخش و مفید است. کسب رتبه‌های ملی و بین‌المللی، به‌ویژه امتیاز اخیر در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر که مقام دویست و شصت و چهارمین بانک برتر جهان را به انتخاب نشریه معتبر و بین‌المللی بنکر (Top۱۰۰۰ World Bank۲۰۱۶ ) به بانک صادرات ایران اعطا کرد، مبین توانمندی‌ها و اعتبار بین‌المللی این بانک است.

در خاتمه این بیانیه عنوان‌شده که امید است ورود مجدد به عرصه بانکداری بین‌المللی با در نظر گرفتن توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای این بانک و ارتقای پیوسته آن، آثار اقتصادی فراوانی از جمله تسهیل و تسریع در تجارت بین‌الملل، کاهش هزینه‌های مبادلات ارزی و افزایش سرمایه‌گذاری را به‌وجود آورد و ثمرات بانکی همچون افزایش ارزش سهام بانک، تنوع خدمات ارزی و افزایش سودآوری را نیز در پی داشته باشد. به باور صاحب‌نظران، این گشایش، اعتبار و قدرت چانه‌زنی در معاملات بین‌الملل، ارائه خدمات متنوع ارزی را به‌عنوان یک ارزش در پی خواهد داشت.