واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «دوره کاربردی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی بانک‌ها» در روز پنج‌شنبه ۱۵ و جمعه ۱۶ مهرماه به مدت ۱۶ ساعت، برگزار می‌کند. تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی‌ فرآیندی است که اطلاعات مالی گذشته و حال یک بنگاه اقتصادی را به‌منظور ارزیابی‌ وضعیت مالی، عملکرد، پیش‌بینی ریسک‌ آتی و سودآوری بالقوه آن مورد بررسی قرار می‌دهد. بدیهی است صورت‌های مالی ابزار اصلی این تجزیه و تحلیل هستند. یکی از مسائل مهم در تجزیه و تحلیل‌ صورت‌های مالی و نتایج حاصل از آن، تنوع‌ و فراوانی علاقه‌ها، نیازها و خواست‌های‌ اطلاعاتی استفاده‌کنندگان از نتایج تجزیه و تحلیل‌های انجام شده است.

از این رو واحد آموزش «دنیای‌اقتصاد» دوره فوق را به مدت ۱۶ ساعت برگزار می‌کند سر فصل‌های این دوره شامل: آشنایی با صورت‌های مالی بانک‌ها - آشنایی با روش‌های تجزیه و تحلیل بانک‌ها - نسبت‌های مالی مهم در صنعت بانکداری و تجزیه و تحلیل بانک‌های نمونه با استفاده از این نسبت‌ها - ارزیابی بانک‌ها از منظر مقام‌های نظارتی براساس مدل کملز - نحوه محاسبه بهای تمام شده پول، کفایت سرمایه، محاسبه سود قطعی و...آشنایی با صورت‌های مالی بانک‌ها - آشنایی با روش‌های تجزیه و تحلیل بانک‌ها - نسبت‌های مالی مهم در صنعت بانکداری و تجزیه و تحلیل بانک‌های نمونه با استفاده از این نسبت‌ها - ارزیابی بانک‌ها از منظر مقام‌های نظارتی براساس مدل کملز - نحوه محاسبه بهای تمام شده پول، کفایت سرمایه، محاسبه سود قطعی و...

علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.