گروه بنگاه‌‌ها: مدیرعامل موسسه ثامن در بازدید از شرکت ثامن سازه عرش با اشاره به ابزارهای نوین تامین مالی گفت: از ابزارهای نوین همچون صندوق زمین و ساختمان، انتشار صکوک و اوراق مشارکت و صندوق پروژه در تامین مالی پروژه‌‌ها استفاده شود.به گزارش روابط عمومی موسسه ثامن، محمدابراهیم پورزرندی در جمع اعضای هیات‌مدیره شرکت ثامن سازه عرش با بیان انتظارات موسسه ثامن از شرکت‌‌های زیرمجموعه اظهار کرد: ارزش‌آفرینی سودآوری و اجرای ماموریت‌‌های موسسه در راستای افزایش درآمد و کنترل هزینه‌‌ها در اولویت کاری مجموعه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی قرار گیرد.

وی از تشکیل کمیته‌ای به‌منظور انتخاب پروژه‌‌های شرکت ثامن سازه عرش و نحوه فعالیت آن خبر داد و گفت: ترکیب پروژه‌‌های شرکت ثامن سازه عرش قابل‌قبول است و باید در این ‌بین مدیریت بهره‌وری در بعدهای مختلف مدنظر باشد. پورزرندی افزود: با توجه به اینکه سهام موسسه پذیره‌نویسی شده، شرایط حساس‌تر از قبل است و واحدهای نظارتی همچون بانک مرکزی و سازمان بورس به‌صورت جدی فعالیت‌‌های ثامن را ارزیابی می‌کنند، بنابراین ضروری است به شرایط فعلی موسسه و شرکت توجه ویژه‌ای شود.به گفته وی: شرکت ثامن سازه عرش دارای ظرفیت مناسبی است و با توانمندی که مجموعه دارد می‌تواند برندی برای موسسه اعتباری ثامن باشد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، حتی امکان عرضه سهام این شرکت در بازار سرمایه وجود دارد.

مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن با اعلام اینکه براساس قوانین بانک مرکزی نباید وابستگی مالی شرکت درخصوص تسهیلات، تنها به موسسه ثامن باشد افزود: شرایط حال حاضر امروز شرکت‌‌ها باید به شکلی باشد که تمامی جوانب سود و زیان آن محاسبه شود تا بتوان انتظاراتی را که سهامداران دارند محقق ساخت و از پتانسیل‌‌های تامین مالی خارج از موسسه هم باید کمک گرفت تا به نتیجه‌ای بهتر رسید. مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن در پایان تاکید کرد: فعال‌سازی پروژه‌‌های متوقف شده، تکمیل پروژه‌‌های نیمه کاره در اسرع وقت صورت گیرد تا از اتلاف منابع جلوگیری شود. مدیرعامل شرکت ثامن سازه عرش با تشریح فعالیت‌‌های صورت گرفته گفت: تمام پروژه‌‌های این شرکت رشد خوبی داشته و نمودارهای رشد پروژه‌‌ها نشان‌دهنده میزان پیشرفت آنها در مدت‌زمانی است که شروع‌شده است. امیرعباس هاشمی با شاره به برخی موانع و مشکلات صنعت ساختمان افزود: با تجه به ظرفیت‌‌های فنی و کارشناسی ثامن سازه عرش می‌تواند به‌عنوان بازوی اجرایی و کارشناسی در حوزه ساختمان ایفای نقش کند.