گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن، پیگیری وصول مطالبات را اولویت اصلی کارکنان اعلام کرد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل مطالبات معوق به دارایی‌های مولد هستیم تا تسهیلات‌دهی به نحوی باشد که معوق نشود. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن، محمدابراهیم پورزرندی با بیان مطالب فوق در جمع مدیران منطقه ۵، روسای شعب حوزه‌های فارس و بنادر گفت: با توجه به اینکه در حال گذراندن مراحل دریافت مجوز از بانک مرکزی هستیم، در این مرحله رعایت نسبت مطالبات به تسهیلات و نرخ سود سپرده با توجه به الزامات بانک مرکزی ضروری است. پورزرندی با تاکید بر مشتری‌مداری تصریح کرد: حفظ مشتریان موسسه باید در اولویت قرار گیرد و کارکنان باید تلاش کنند مشتریان بانک با روش‌های متنوع حفظ شوند و کارکنان تنها به فکر جذب مشتری به روش افزایش نرخ سود سپرده نباشند چراکه این مساله با قوانین بانک‌مرکزی منافات دارد و امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن با اعلام خبر ایجاد معاونت بین‌الملل گفت: در راستای الزامات بانک مرکزی، هم‌اکنون کمیته‌های ریسک، حسابرسی، راهبردی و پول‌شویی در شرف تشکیل هستند. همچنین شرکت‌های جدیدی در راستای زنجیره خدمات ارزش در حال تشکیل و مجوزهای اولیه از سوی هیات‌مدیره اخذ شده است. وی با اشاره به تدوین برنامه‌های میان‌مدت اظهار کرد: در حال تبیین اهداف جدید در راستای ارتقای جایگاه رقابتی و سهم از بازار هستیم تا با جذب منابع پایدار و کم‌هزینه بتوانیم انتظارات کارکنان و سهامداران را برآورده کنیم. مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن درخصوص محصولات و خدمات الکترونیک یادآور شد: باید سهم قابل‌توجهی درخصوص بانکداری الکترونیک و خدمات نوین بانکی به دست آوریم؛ چراکه زیرساخت‌های اتصال به شبکه در موسسه از طریق پتانسیل‌های ثامن ارتباط عصر فراهم‌شده و قابلیت ارائه خدمات متنوع در سبد خدمات مشتریان وجود دارد.

پورزرندی ادامه داد: در حوزه بلندمدت و اهداف راهبردی برنامه‌هایی؛ ازجمله حفظ و ارتقای جایگاه رقابتی، اصلاح ترکیب منابع با پایدارسازی ورود منابع و آماده‌سازی برای فعالیت‌های بین‌المللی در حال تدوین است.وی عنوان کرد: سودآوری هر شعبه از اهداف راهبردی «ثامن» محسوب می‌شود و هر شعبه باید به‌عنوان یک بانک تلقی شود چراکه ظرفیت آن موجود و بستر آن فراهم شده است و هر رئیس شعبه همانند مدیرعامل در مدیریت شعبه نقش دارد و باید به‌تمامی ابعاد آن توجه کند. محمود مردانی، قائم‌مقام موسسه اعتباری ثامن نیز در این نشست با تشریح بحث اخلاق حرفه‌ای در سازمان عنوان کرد: سازمان اخلاق‌مدار از کارکنان اخلاقی تشکیل‌شده که ویژگی‌های آن چابکی، پاسخگویی، انضباط، حرکت ضابطه‌مند و پیشرو در حوزه‌های متنوع کاری است. وی در ادامه درخصوص وصول مطالبات معوق گفت: همکاران باید در سطح شعب و ستاد نسبت به وصول مطالبات تلاش بیشتری انجام دهند تا پولی که متعلق به سازمان است دوباره به چرخه مالی برگردد، این فرآیند از پرداخت سودهای بالا جلوگیری می‌کند.