گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی‌عادی سالانه نوبت دوم موسسه اعتباری کوثر روز یکشنبه گذشته با حضور ۵۴ درصد از سهامداران برگزار و صورت‌های مالی سال منتهی به اسفند ماه ۹۴ این موسسه به تصویب حاضران در مجمع رسید.

در این مجمع روزنامه‌های «دنیای‌اقتصاد» و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های رسمی و موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس اصلی ودش و همکاران به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین مقرر شد به میزان چهار تومان سود به ازای هرسهم تقسیم شود. در این جلسه عیسی رضایی، مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به ارائه گزارشی از فعالیت موسسه اعتباری کوثر پرداخت و گفت: تا کنون ۱۵۰ هزار حساب حقوق نیروهای مسلح در این موسسه منتقل شده و قرار است تا پایان سال ۳۰۰ هزار حساب افزایش یابد.

وی درخصوص فروش نیروگاه توسط موسسه کوثر در سال گذشته اعلام کرد: از محل فروش این نیروگاه دو سرمایه‌گذاری دیگر انجام شد که یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها در اول سال جاری به فروش رفته و دیگری تا پایان شهریور ماه به فروش خواهد رفت. وی همچنین گفت: نسبت دارایی‌های درآمد‌زا به کل دارایی‌های موسسه ۵۲ درصد، نسبت سرمایه‌گذاری‌ها به کل دارایی‌ها ۳/ ۳درصد، بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) ۰۲/ ۱۴ درصد، بازده تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌ها ۳۳ درصد، نرخ هزینه پول ۵/ ۲۵ درصد، سرانه سپرده بر حسب شعب ۳۸۷ هزار میلیون ریال، نسبت بدهی موسسه (کل بدهی به کل دارایی) ۱/ ۹۵ درصد است.