گروه بنگاه‌ها: نخستین نشست هم‌‌اندیشی گروه سایپا و شرکت‌‌های بیمه حمایت شرکت‌‌های بیمه پارسیان، بیمه رازی و بیمه «ما» و با حضور بیمه ایران از طریق شرکت کارگزاری بیمه سایپا برگزار شد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، مخاطبان این نشست مدیران ارشد شرکت سایپا و شرکت‌‌های مرتبط در گروه خودروسازی سایپا و انجمن قطعه‌‌سازان بودند.

پس از مرور سابقه همکاری صنعت بیمه و گروه خودروسازی سایپا و تشریح نقش شرکت کارگزاری بیمه سایپا ازسوی دکتر بزرگ‌‌نژاد، مدیرعامل این شرکت، وی به لزوم طراحی محصولات متناسب با نیازهای خاص مشتریان با تکیه بر خلاقیت و نوآوری اشاره و در همین راستا توجه به نیازهای خاص گروه سایپا و امکان صنعت بیمه به ارائه پوشش‌‌های بیمه‌‌ای فراتر از محصولات معمول کنونی را تشریح کرد.

همچنین مزایای این همکاری‌‌ها و ریسک‌‌های خاص گروه خودروسازی سایپا از سوی دکتر آخوندی، قائم‌مقام مدیرعامل گروه سایپا در سرمایه‌‌گذاری و امور شرکت‌‌ها تشریح شد. آخوندی تخصصی کردن امور مربوط به بیمه، کاهش هزینه‌‌های عملیاتی و صرفه‌‌جویی در مقیاس را از جمله مزایای تمرکز امور بیمه‌‌ای گروه خودروسازی سایپا در کارگزاری بیمه سایپا بر شمرد و حمایت‌‌های صنعت بیمه و شرکت‌‌های بیمه طرف قرارداد در زمانی که گروه سایپا با مشکلات نقدینگی روبه‌‌رو بوده است را بسیار موثر بیان کرد.

درخصوص ضرر و زیان مالی ناشی از خرید قطعات معیوب از قطعه‌‌ساز و استفاده از آنها در فرایند تولید محصول شامل ضرر و زیان ناشی از برگشت تولیدات، هزینه‌‌های تعویض قطعات و هزینه جریمه‌‌ توقف خودرو که در راستای حمایت از حقوق مصرف‌‌کننده به مشتری پرداخت می‌‌شود، لزوم مدیریت این ریسک مورد تاکید آخوندی قرار گرفت. در پاسخ به نیازهای مطرح در مدیریت ریسک‌‌های خاص گروه خودروسازی سایپا، دکتر مظلومی، مدیرعامل بیمه «رازی»، مهندس صفدری، مدیرعامل بیمه «ما»، حیدری، معاون فنی بیمه «ایران» و اویارحسین، مدیرعامل بیمه «پارسیان» سخن گفتند.

در پایان دکتر جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ابراز خشنودی از تشکیل این جمع گفت: برای ریسک‌‌های خاصی که پوشش آنها در حال حاضر با محدودیت‌‌های مالی یا مقرراتی برای صنعت بیمه همراه است، راهکار تشکیل کارگروه و صندوق مشترک، کسب مجوزهای لازم از بیمه مرکزی و همچنین همکاری با دانشگاه‌‌ها و استخراج راه‌‌های خلاقانه در طراحی محصولات بیمه‌‌ای می‌‌تواند راهگشا باشد. قسمت پایانی سخرانی جمالی به نقش موثر حمایتی صنعت بیمه در زمان‌‌های بحرانی صنعت خودرو اختصاص یافت و از شرکت‌‌های بیمه پارسیان، رازی، ما و ایران با اهدای تقدیرنامه تقدیر شد. در پایان نیز طرفین ضمن امضای بیانیه نشست به اینکه با اهداف والای توسعه اقتصادی کشور در راستای سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به‌‌صورت همه‌‌جانبه و حرفه‌‌ای فعالیت‌‌های گروه خودروسازی سایپا را در محیطی شفاف در سایه اطمینان حاصل از حمایت صنعت بیمه توسعه دهند، متعهد شدند و متن بیانیه را رد و بدل کردند.